يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۲۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۱ تير ۱۴۰۱
هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۴/۲۱؛
سازمان هواشناسی از تداوم سیلاب‌های تابستانی در نیمه جنوبی ایران خبر داد و گفت: جدا از استان‌های بلوچستان، هرمزگان و فارس، حتی دامنه ابرناکی‌ها تا جنوب استان اصفهان نیز رسیده و باعث افزایش بارندگی در این مناطق شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سازمان هواشناسی، امروز سرعت وزش باد در غرب و شرق افزایش می‌یابد و در بخش‌های از جنوب و جنوب‌شرق نیز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خواهیم داشت که موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، همچنین وقوع طوفان شن خواهد شد.

برپایه این گزارش، با شکل‌گیری متناوب توده گرد و خاک در عراق و انتقال آن به نواحی غرب، جنوب‌غرب و جنوب کشور، در این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. بسیاری از شهرهای استان‌های غربی تا روز پنجشنبه درگیر خیزش گرد و خاک هستند.

تداوم بارش‌های مونسون در بلوچستان 

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌های فرا نرمال مونسون امسال سبب شده است تا میانگین بارش سیستان و بلوچستان در 18 روز نخست تابستان به بیش از 11 میلی‌متر برسد و پربارش ترین استان کشور از ابتدای تابستان تاکنون شود.

میانگین بارش نرمال سیستان و بلوچستان در 18 روز نخست تابستان 2.4 میلی متر است که امسال 369 درصد افزایش یافته است. تاکنون 18 درصد از بارش‌های سال آبی جاری سیستان و بلوچستان در فصل مونسون دریافت شده است.

افزایش بارش در جنوب شرق در حالی است که میزان بارندگی در پربارش‌ترین استان کشور یعنی گیلان با کاهش 69 درصدی در این مدت همراه بوده است.

چندین استان نیز در تابستان امسال هیچ بارشی نداشتند. این استان‌ها شامل ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان و یزد است.

سازمان هواشناسی همچنین از تداوم گرمای هوا تا پایان هفته خبر داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها