أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۹۳۲۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۲۲ تير ۱۴۰۱
با وجود مهلت یک هفته‌ای رئیس جمهور به سازمان برنامه به منظور صدور تضمین‎ نامه نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی، پس از گذشت 60 روز هنوز این سازمان تضمین‌نامه‌ای صادر نکرده است.
تخطی سازمان برنامه از دستور رئیس جمهور در صدور تضمین‌نامه نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بر اساس جزئیات به دست آمده از مصوبات سومین جلسه شورای عالی مسکن، مطابق بند 12 این مصوبه سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است، در راستای اجرای ماده 59 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مطابق روال سال‌های گذشته، نسبت به صدور تضمین‌نامه برای مابه تفاوت نرخ سود تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی (5 درصد) تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار ظرف مدت یک هفته اقدام کند.

این مسئله در حالی در عالی‌ترین سطح سیاستگذاری مسکن کشور با حضور و تایید رئیس جمهور به تصویب رسید که با گذشت نزدیک به 60 روز همچنان شاهد ترک فعل سازمان برنامه نسبت به این مصوبه و قانون برنامه ششم هستیم.

پیشتر مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عدم افزایش پایه پولی را دلیل تخطی از قانون اعلام کرده بود.
این در حالیست که کارشناسان معتقد هستند، صدور این مجوز توسط سازمان برنامه تاثیری بر پایه پولی نداشته و تنها به دلیل تراز کردن حساب‌های بانک‌های عامل، دولت و بانک مرکزی مورد نیاز است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها