يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۳۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۲ تير ۱۴۰۱
روسای فدراسیون‌های شمشیربازی و کشتی روسیه به محرومیت این کشور از المپیک واکنش نشان دادند.
عصبانیت رئیس فدراسیون کشتی روسیه از محرومیت برای حضور در المپیک

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، رهبران ورزشی روسیه با عصبانیت به پیشنهادات سر کریگ ریدای عضو افتخاری کمیته بین المللی المپیک (IOC) مبنی بر محرومیت این کشور از المپیک 2024 پاریس واکنش نشان دادند.

سر کریگ نایب رئیس سابق IOC و رئیس سابق آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، خواستار تصمیم‌گیری در مورد حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های ۲ سال آینده شده است. این مقام انگلیسی در خصوص حضور روس‌ها در المپیک تردیدهایی را مطرح کرده که به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط فدراسیون‌های بین‌المللی در واکنش به جنگ در اوکراین است.

پیشنهاد سر کریگ مبنی بر محرومیت ورزشکاران روسی و بلاروسی از بازی‌های المپیک خشم روسیه را برانگیخته است. ایلگار ممدوف رئیس فدراسیون شمشیربازی روسیه و میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه از جمله کسانی هستند که به ادعاهای او پاسخ داده‌اند.

ممدوف در این باره به تاس خبرگزاری رسمی روسیه، گفت: ریدای افکار عمومی را تحریک می‌کند تا اجازه حضور در بازی‌ها را نداشته باشیم. آنها می‌دانند که مقدمات المپیک در زمان‌های مختلف و در بهار ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه هم در این خصوص عنوان کرد: انتخابی المپیک در کشتی با مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود که در کراسنویارسک برنامه‌ریزی شده بود و همه چیز در حالت آماده‌باش است اما اگر بهترین تیم جهان غایب باشد، چه انتخابی می‌تواند وجود داشته باشد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها