أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۹۳۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۲ تير ۱۴۰۱
یک تولیدکننده مبل در یکی از روستاهای تویسرکان گفت: افزایش بی سابقه قیمت چوب راش باعث تعطیلی برخی واحدهای تولید مبل در تویسرکان و روستاهای این شهرستان و مهاجرت صاحبان این صنایع به تهران شده است.
فارس من| افزایش بی سابقه قیمت چوب چالش تولیدکنندگان صنعت مبلمان

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویش «کوتاهی دست دلالان از بازار چوب خام و کنترل قیمت آن» از مسئولان مربوطه خواستار شدند تا نحوه واردات و توزیع چوب خام تا رسیدن به دست تولید کنندگان را کنترل کنند. 

سعید کیوگی یکی از امضا کنندگان این پوش در گفت وگو با فارس گفت: بخش اعظمی از مردم در شهرستان تویسرکان در صنایعی مانند مبلمان فعالیت می کنند که در یک سال اخیر با افزایش قیمت ماده اولیه این صنعت یعنی چوب راش مواجه شده اند. 

وی بیان داشت: قیمت هر مترمکعب چوب راش طی یک سال اخیر از 10 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش یافته است و این در حالی است که قیمت جهانی آن افزایشی نداشته و در مرز نیز قیمت این کالای وارداتی با سال گذشته تفاوتی نداشته اما به واسطه حضور دلالان قیمت این کالای مصرفی از مرز تا زمانی که به دست تولید کنندگان می رسد به شدت افزایش می یابد. 

این تولید کننده مبل اظهار داشت: جمعیت قابل توجهی از مردم در شهرستان های تویسرکان و ملایر در صنعت مبل فعالیت می کنند که با توجه به افزایش قیمت چوب راش به عنوان ماده اولیه این صنعت و افزایش دستمزد، تولید برای آنها دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: در حالی که در برخی از روستاهای شهرستان تویسرکان مهاجرت معکوس شکل گرفته بود اما در یک سال اخیر باز هم شاهد مهاجرت روستائیان به تهران هستیم و فعالان صنعت مبل سازی کار خود را رها می کند و به تهران مهاجرت می کنند. 

این تولیدکننده مبل بیان داشت: افزایش قیمت چوب به واسطه دلالان، افزایش دستمزد کارگر باعث شده قیمت تمام شده تولیدات در صنعت مبلمان افزایش یافت از طرفی مردم نیز به واسطه مشکلات اقتصادی قدرت خرید خود را از دست داده اند بنابراین تولید در این صنعت صرفه اقتصادی ندارد و این مسائل منجر به بروز مشکلات اقتصادی برای فعالان این صنعت شده است. 

به گزارش فارس ثبت کنندگان پویش مذکور با توجه به احتمال بیکار شدن فعالان صنعت مبلمان به دلیل افزایش قیمت چوب از مسئولان خواستند تا دست واسطه ها را قطع کنند و اجازه ندهند تا واسطه ‌ها و دلالان قیمت چوب را بدون دلیل افزایش دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها