أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۹۳۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۲۲ تير ۱۴۰۱
فروشندگان تخم مرغ را در بازار بیش از نرخ مصوب می فروشند در حالی که به قیمت پایین تری از تولید کننده می خرند.
عبور قیمت تخم مرغ از نرخ مصوب/نظارتی بر بازار نیست

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت تخم مرغ در بازار تهران از نرخ مصوب عبور کرده و هر شانه ای بین 80 تا 90 هزار تومان به فروش می رود و در برخی مناطق تهران هم خبرهایی از شانه‌ای 100 هزار تومان به گوش می رسد.

گزارش میدانی خبرنگار فارس از منطقه 19 تهران حاکی است که قیمت هر شانه تخم مرغ  30 عددی بین 80 تا 90 هزار تومان است که البته این قیمت در مناطق بالاتر، بیشتر می شود، قیمت دانه ای تخم مرغ هم 3 هزار تومان است.

پس از اجرای طرح اصلاح یارانه ها، ستاد تنظیم بازار قیمت هرشانه تخم مرغ 30 عددی با وزن 1.9 کیلوگرمی را 76 هزار تومان تعیین کرد و تا یکی دو هفته پیش حتی پایین تر از نرخ ستاد مصوب به فروش می رفت اما مدتی است که از نرخ تعیین شده گرانتر شده است.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره قیمت تخم مرغ در بازار گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که با نرخ واقعی ۳۰ درصد اختلاف دارد.

آنطور که پیداست قیمتی که تولید کننده می فروشد پایین است اما وقتی پای این تخم مرغ ها به بازار می رسد قیمت گرانتری به فروش می رود و این سوال پیش می آید که نظارت کجاست؟

کاشانی می گوید: هم اکنون هر شانه ۲ کیلویی با نرخ ۸۰ هزار تومان و ۱.۹ کیلوگرمی ۷۵ هزار تومان باید بدست مصرف کننده برسد و فروش با نرخ بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است.

به گزارش فارس، پس از اعتراض تولید کنندگان به کاهش نرخ فروش در مقابل هزینه های تولید، چند هفته پیش بود وزارت جهاد کشاورزی صادرات مرغ و تخم مرغ را آزاد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها