أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۹۳۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۲۲ تير ۱۴۰۱
قیمت نفت که دیروز 7 درصد از ارزش خود را از دست داده بود، در آستانه انتشار نرخ تورم آمریکا و نگرانی بازار از افزایش دوباره آن، به بالای 100 دلار در هر بشکه رسید.
نگرانی بازار از نرخ تورم آمریکا قیمت نفت را 100 دلار کرد

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل فارس، پس از اینکه قیمت نفت دیروز برای نخستین بار از ماه آوریل به کمتر از 100 دلار کاهش یافت، در معاملات امروز افزایش یافت اما افزایش ها در آستانه انتشار آمار نرخ تورم آمریکا، محدود است.

هر بشکه نفت برنت با 97 سنت افزایش 100.46 دلار فروخته شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 90 سنت افزایش 96.74 دلار معامله شد.

سرمایه گذاران به علت نگرانی در مورد افزایش شدید نرخ بهره برای مهار تورم، فعالیت های اقتصادی را به شدت کاهش داده است و تقاضا برای نفت را تحت تاثیر قرار دهد، شروع به فروش کرده اند. قیمت ها بیش از 7 درصد در معاملات دیروز کاهش یافت.

نگرانی دیگر این است که افزایش شدید نرخ بهره آمریکا، ارزش دلار را بالا می برد و این امر قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار می دهد.

وارن پترسون، تحلیلگر کالاهای اساسی در ING گفت: «نگرانی های طولانی مدت در مورد رکود همچنان به بازار آسیب می زند، در حالی که تقویت دلار و افزایش موارد ابتلا به کرونا در بخش هایی از چین قطعا کمک کننده نیست.»

نفت به طور کلی با دلار آمریکا قیمت گذاری می شود، هرچه ارزش دلار بیشتر شود، نفت برای مالکان ارزهای دیگر گران تر آب می خورد و سبب کاهش تقاضا می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها