أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۹۴۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۳ تير ۱۴۰۱
درآمدزایی میلیاردی اراکی‌ها از دو انتقال؛
آلومینیوم اراک در فصل جدید در کنار کسب نتیجه به دنبال ایجاد ساختار حرفه‌ای مثل سپاهان است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، باشگاه آلومینیوم در سالیان اخیر لیگ برتر باشگاه‌های کشور فراز و نشیب‌های زیادی داشت، اما در نهایت فصل ۰۱-۱۴۰۰ را با صعود به فینال جام حذفی و کسب رتبه هشتم به پایان رساند تا در دومین سال، جزو میانه نشینان جدول باشد. آلومینیوم ۱۴۰۱ مسیر جدیدی برای فوتبال این استان در نظر گرفته چراکه دیدگاه مدیرعامل و هیات مدیره شرکت آلومینیوم علاوه بر تیمداری به ساختارسازی بر سر ایجاد یک باشگاه قدرتمند در لیگ برتر است.

سید محمدرضا میری‌لواسانی، مدیر عامل شرکت آلومینیوم‌سازی ایران چندی پیش در گفت‌وگویی از تصویب بودجه ۱۲۶ میلیارد تومانی در هیئت مدیره شرکت ایرالکو برای باشگاه آلومینیوم در فصل جدید خبر داده بود، اما این بودجه در یک فصل با محوریت تیم فوتبال بزرگسالان در لیگ برتر، تیم فوتبال امید در لیگ برتر، تیم فوتسال در لیگ دسته اول، آکادمی، تیم‌های پایه، هزینه‌های پشتیبانی و اداری و بدهی‌های این باشگاه هزینه خواهد شد.

از آنجا که تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال آلومینیوم دو فصل قرارداد داشتند، حدود ۴۷ میلیارد تومان از این بودجه به قراردادهای فصل دوم این بازیکنان اختصاص یافت و آلومینیوم در فصل جاری حدود ۲۲ میلیارد تومان برای خرید بازیکن جدید بودجه در اختیار داشت که بر پایه همین اصل با شکل‌گیری کمیته نقل و انتقالات این باشگاه آغاز شد و با توجه به محدودیت‌ها و سیاست‌گذاری‌های آلومینیوم، بازیکنانی جذب این تیم شدند تا سقف قرارداد باشگاه را که زیر سقف فدراسیون بود، رعایت کنند.

 
 

از طرف دیگر با توجه به برنامه سید مهدی رحمتی، سرمربی این تیم و هماهنگی با هیئت مدیره و مدیرعامل این باشگاه حرکت برای کاهش متوسط سن تیم آغاز شد و همچنین کمیته نقل و انتقالات اغلب قراردادها را دو و سه ساله منعقد نمود تا آلومینیوم ۱۴۰۱ درآمدزایی از طریق خرید و فروش بازیکنان را در دستور کار خود قرار دهد.

در این راستا با محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم گفت و گویی انجام دادیم تا بیشتر در جریان برنامه های باشگاه اراکی قرار بگیریم. وی با تاکید بر اینکه اراک از دیرباز هواداران پرشور و پیگیر را به جامعه فوتبال معرفی کرده است، گفت : یکی از ارکان اصلی باشگاه هواداران هستند که در همه حال یار و یاور فوتبال این شهر بوده اند و در سرما و گرما حماسه آفریده اند.

رجائیان در این رابطه اضافه کرد: امروز اگر نامی در فوتبال داریم و آلومینیوم به عنوان یک نماد در همه خانه های اراک نفوذ کرده دو دلیل برجسته و مهم  داشته. اول مدیران و کارکنان شرکت آلومینیوم و دوم هواداران عزیزی که هیچ گاه پشت تیم خود را خالی نکرده اند. همه سعی و تلاشم در این سال‌ها خرسندی و سربلندی فوتبال و هواداران بوده و در این سمت حساس نیز تلاش خواهم نمود تا پاسخگوی اذهان عمومی و به ویژه تماشاگران دلسوخته فوتبال اراک باشم.

مدیرعامل آلومینیوم صحبت های خود در مورد نقل و انتقالات را با اشاره به بازیکنانی که جدا شدند، شروع کرده و گفت: در پایان فصل آقایان آل کثیر ، بایرامی، اسفندیاری، امیدفر ،صادقی، طاهری، درودی از تیم ما جدا شدند که جا دارد از تلاش ها و زحمات های این عزیزان در موفقیت های تیم آلومینیوم قدردانی نمایم.

رجائیان واکنش باشگاه آلومینیوم به قیمت های نجومی مارکت تابستانی را این گونه شرح داد: این گونه با درایت باشگاه برخی از قرارداد های دوساله منعقد شده و بودجه سال ۱۴۰۱ بر اساس همین قراردادها تنظیم شد، اما به یکباره قرارداد های فوتبال دچار یک سیر صعودی و هنجار شکن شد. که همه چیز را تحت الشعاع قرار داد. این موضوع موجب شد تا مدیران برنامه بازیکنان با ارسال نامه و فرستادن پیغام درخواست افزایش رقم قرارداد بازیکنان طرف قرارداد خود در تیم آلومینیوم اراک را بدهند. با توجه به اینکه آلومینیوم شفافیت مالی را در دستور کار خود قرار داده بود موضوع افزایش قرارداد این بازیکنان را به طرح در جلسه و تصویب اعضای هیئت مدیره منوط نمود.
مدیران برنامه زیر بار مهلت خواسته شده نرفتند ودرخواست تعیین تکلیف داشتند و با توجه به اینکه هیات مدیره دستخوش تغییر و تحول شده بود امکان برگزاری جلسه و پاسخگویی وجود نداشت. از طرفی مبالغ پیشنهادی باشگاه های متقاضی جذب بازیکنان آلومینیوم به گونه‌ای بود که باشگاه نمی توانست سرنوشت بازیکنانی که در طول سال های اخیر در کسب موفقیت‌های تیم فوتبال آلومینیوم نقش آفرینی کردند را به مخاطره بیاندازد.
بنابراین و از  روی ناچار با رفتن آنها موافقت نموده و سعی کردیم با نظر سرمربی نفراتی را به عنوان جایگزین جذب کنیم که بتوانند جای بازیکنان جدا شده را پر کنند. همانطور که مردم مهمان نواز اراکی از رفتن سه بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم آقای رامتین سلیمان زاده، پوریا آریاکیا و محمد علی نژاد دل چرکین و نگران بودند و هستند نفراتی جذب شدند که شایستگی های نفرات خارج شده از تیم را به نمایش بگذارند.

او با تاکید بر اینکه آلومینیوم هم سود مالی در این مارکت به دست آورد و هم بازیکنان جایگزین خوبی جذب کرد، ادامه داد: پوریا آریاکیا به تراکتور تبریز رفت و حسین پورحمیدی نقش‌آفرین اول بسیاری از موفقیت های تیم فوتبال آلومینیوم برای یک سال دیگر در اراک ماندنی شد. رامتین سلیمان زاده به مس رفسنجان پیوست و  یونس اکبرپور بازیکن تیم فوتبال امید به جای او از مس جذب شد. محمد علی نژاد هم به سپاهان پیوست تا مبلغ خوبی از بابت رضایتنامه این دو بازیکن نصیب آلومینیوم شود. به هر حال فوتبال پر است از آمدن‌ها و رفتن ها و ما فقط باید تلاش کنیم تا خاطرات خوبی از خود برجای بگذاریم همانطور که رامتین و پوریا و محمد در این باشگاه محبوب بودند و محبوب خواهند ماند.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم با اشاره به خریدهایی که در این فصل انجام گرفته، یادآور شد: اگر باشگاه شرایط جدایی بازیکنان یاد شده را فراهم نمی‌کرد قطعاً این روند انگیزه سایر بازیکنان را نیز تحت تاثیر قرار می داد و ما هم نمی خواستیم بین بازیکنان شکاف ایجاد کنیم. خوشبختانه در نقل و انتقالات بازیکنانی که جذب کردیم که به دور از حاشیه و سر و صدا در خدمت تیم خواهند بود. رضا جبیره مهاجم صنعت نفت آبادان،  مهران موسوی دفاع وسط فولاد خوزستان، احمدرضا جلالی دفاع چپ فولاد خوزستان و تیم ملی، امید یونس اکبرپور دفاع چپ مثل رفسنجان و تیم ملی امید، احسان حسینی دفاع وسط پرسپولیس و پدیده خراسان ، حسین مددی هافبک چپ پایه استقلال خوزستان، کیا دروازه بان تیم پدیده خراسان ، محمدعلی صفی نیا وینگر تیم فوتبال خیبر خراسان شکیب خو کاپیتان ۲۰ساله شاهین بوشهر  و تیم ملی جوانان،  محمدرضا زاوشی بازیکن تیم ملی جوانان، فخریان تیم ملی جوانان نفرات جدیدی هستند که به جمع ما اضافه شده اند.

رجائیان از پیگیری برای جذب دو بازیکن خارجی در پست های کلیدی و حساس تیم خبر داد و گفت: مذاکرات اولیه آغاز شده و امیدواریم بتوانیم در یک فرصت زمانی کوتاه نسبت به جذب دو بازیکن مدنظر سرمربی اقدام کنیم، تا بتوانیم بهترین بهره برداری را از آن‌ها داشته باشیم.

وی از حمایت های استاندار و معاونین‌ او و همچنین نمایندگان مردم اراک در مجلس سپاسگزاری نمود و ابراز امیدواری کرد در سایه همکاری و تعامل اداره کل ورزش و جوانان نقایص استادیوم ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) برطرف و زمینه میزبانی تیم آلومینیوم فراهم گردد. مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در خاتمه از مدیرعامل شرکت آلومینیوم و اعضای شرکت، باشگاه و سهامداران آن سپاس گذاری کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها