يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۵۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۵ تير ۱۴۰۱
سخنگوی شورای نگهبان گفت: براساس قانون اساسی انتخاب فقهای شورای نگهبان جزو وظایف رهبر انقلاب است. به نظرم رسانه ها در این زمینه گمانه زنی نکنند و چون در آستانه ۲۶ تیر هستیم، ان‌شاءلله بزودی اعلام خواهد شد.
رسانه‌ها درباره انتخاب فقهای شورای نگهبان گمانه‌زنی نکنند

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه (25 تیر) در نشست خبری، ضمن تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان در 26 تیر، اظهار داشت: لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که چهارشنبه هفته گذشته مصوبه مجلس مجدداً بررسی و تایید شد و این لایحه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی ادامه داد: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در هشت جلسه در شورای نگهبان به صورت مفصل بررسی شد. متن نهایی آن در حال نگارش در شورای نگهبان است و طی روزهای آینده جهت رفع ایرادات به مجلس ارسال خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن توسط شورای نگهبان واجد برخی اشکالات و ابهامات شناخته شد.

وی گفت: ما در حال حاضر ورود محتوایی به موضوع تشکیل وزارت بازرگانی نداریم و این موضوع در صلاحیت دولت و مجلس است.

وی تاکید کرد: وظایف و صلاحیت های مجلس براساس قانون مشخص است که شامل قانون گذاری و نظارت است. البته وظیفه نظارت و پیگیری امور، به معنای دخالت در امور اجرا نیست و در عین حال، پیگیری و نظارت بر قوانین وضع شده هم نباید دخالت تلقی شود.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره نقاط ضعف این نهاد تاکید کرد: ارزیابی عملکرد شورای نگهبان برعهده مردم، نخبگان و رسانه هاست.

وی ادامه داد: ما در شورای نگهبان اقدامات زیادی انجام می‌دهیم مثلا در بررسی مصوبات جلسات متعددی با نخبگان، دستگاه‌ها و افراد مختلف داریم و فکر می‌کنم در این جهت باید اطلاع رسانی بیشتری داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان  ادامه داد:  در یک سال گذشته، ۶۰ مصوبه ارسالی را بررسی کردیم که ۱۴ مصوبه در مرحله اول تایید شدند و ۲۱ مصوبه در مراحل بعد و ۲۵ مصوبه هم در حال اصلاح است. در این مدت ۱۱ اساسنامه هم به شورای نگهبان ارسال شده که ۹ اساسنامه تایید و ۲ اساسنامه مورد ایراد واقع شده است.

ویث گفت: در یک سال گذشته، ۱۷۴ نامه از دیوان عدالت اداری دریافت کردیم که توسط فقهای محترم بررسی شده است. شورای نگهبان از ۲۶ تیر سال ۱۴۰۰ تا امروز، ۱۳۷ جلسه برای بررسی مصوبات داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه ساماندهی ثبت نام‌ها برای وزارت کشور لازم الاجرا بوده و هست البته دولت قبل به مصوبه عمل نکرد و مبنای عمل ما در شورای نگهبان همین مصوبه بوده و هست. اگرچه دولت قبل این مصوبه را اجرا نکرد اما ما طبق آمار و ارقام معتقدیم که این مصوبه اثر خودش را گذاشت و تعداد ثبت نام‌ها کاهش یافت.

وی تاکید کرد: براساس قانون اساسی انتخاب فقهای شورای نگهبان جزو وظایف رهبر انقلاب است. به نظرم رسانه ها در این زمینه گمانه زنی نکنند و چون در آستانه ۲۶ تیر هستیم، بزودی ان شاءلله اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: علت عدم حضور اعضای شورای نگهبان در جلسات مجمع تشخیص، همزمانی برگزاری جلسات مجمع با جلسات شورای نگهبان است. جلسات شورای نگهبان با حضور همه‌ اعضا برگزار می‌شود و به ندرت پیش می‌آید که حتی یک نفر از اعضا هم در جلسات غیبت داشته باشد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها