أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۹۵۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۵ تير ۱۴۰۱
ترکیبی مخوف از خریدهای جذاب و تمدیدی‌های ضروری؛
به نظر می رسد که فولاد 02-1401 حرف‌های زیادی در فصل جدید لیگ خواهد داشت؛ این تیم یکی از بهترین‌های مارکت تابستانی است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، صعود از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا و پنجمی لیگ برتر، پایان کار شاگردان نکو در فصل گذشته بود. اما آن‌ها به این مقدار راضی نیستند و در فصل جدید می‌خواهند، مدعی هر دو جام داخلی بوده و در دور حذفی لیگ قهرمانان، حرفی برای گفتن داشته باشند؛ این را می توان از روند نقل و انتقالاتی فولادی ها حدس زد؛ سرخ پوشان خوزستان، در مارکت امسال قدم به قدم و هوشمندانه پیش رفته‌اند تا یکی از بهترین ها بوده و برای رسیدن به هدف خود را تجهیز کنند.

مارکت تابستانی برای فولاد با جدایی چند مهره سرشناس شروع و ادامه یافت؛ بازیکنانی چون احسان مرادیان، احمدرضا جلالی، شیمبا، مهران موسوی، ساسان حسینی، سینا مریدی و چند نفر دیگر جدا شدند ولی این تیم لیست خرید هوشمندانه‌ای داشت که نه تنها جای خالی جدا شده‌ها را به بهترین شکل پر کرده، بلکه تیم 02-1401 را تیمی منجسم تر و متعادل تر از تیم فصل گذشته کرده است. در تیم فصل آینده فولاد، قرارداد مهره هایی که  باید تمدید می شدند، تمدید شده و نفراتی به تیم اضافه شده اند که بسیاری از آنها، ستاره تیم های سابق خود بودند. در این شرایط و با توجه به حفظ نکونام در میان چند پیشنهاد وسوسه کننده، حمیدرضا گرشاسبی و فولاد را به یکی از برنده های اصلی مارکت تابستانی تبدیل کرده است.

پس به این ترتیب باید پروسه تشکیل فولادی که نوید رقم زدن یکی از بهترین فصل های خود را می دهد را به دو بخش تقسیم کنیم:

لیست پرستاره/ کارآمد
در میان ورودی های فولاد، نام های آشنای زیادی حضور دارند. نکونام در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم و زمانی که پنجره باز شده و تیم می توانست، بخشی از جاهای خالی خود را پر کند، روی چند بازیکن دست گذاشت که هر کدام در ادامه به مهره هایی کارآمد برای فولاد تبدیل شدند. این نشان از شناخت خوب این مربی جوان از نیازهای تیم خود به ترتیب اولویت های اصلی داشت؛ موضوعی که در مارکت تابستانی، حجم وسیع تری از آن را شاهد هستیم.
لیست خرید فولاد در عین حال که پرستاره است، نفراتی را تشکیل می دهد که نیاز برای حضور آنها در اهواز کاملا احساس می شد و قرار است، گوشه ای از کار در فصلی که فولاد می خواهد میان بزرگان فوتبال ایران دوباره خودنمایی کند، بگیرند. سرخ پوشان برای اینکه در میدان های بزرگ دچار مشکل نشوند، خریدهای ویژه ای انجام داده اند. آنها ستاره هایی از استقلال و پرسپولیس به همراه، چند ستاره از تیم های دیگر از جمله مجید علیاری که مشتری های زیادی داشت و محمدرضا غبیشاوی را به خدمت گرفتند.

وریا معرفی می‌شود؟ 
کاپیتان استقلال خیلی زود بعد از بالا بردن جام قهرمانی لیگ برتر که سال ها برای آن انتظار کشیده بود، مجبور به ترک تیم محبوب خود شد. او بعد از دریافت چند پیشنهاد، تصمیم گرفته در کنار نکونام و چند استقلالی دیگر، فوتبال خود را با پیراهن فولاد ادامه دهد. او تا این لحظه از سوی فولادی‌ها به عنوان خرید جدید معرفی نشده و مشخص نیست که این انتقال قطعی خواهد شد یا خیر . تحت هر شرایطی، غفوری کوهی از انگیزه است و با توجه به اتفاقاتی که رخ داد، قطعا امسال تلاش خواهد کرد تا بهترین نمایش ممکن را از خود به نمایش گذاشته و شاید خیلی ها را پشیمان کند!

جمعِ سرخابی ها اینجا، جمع است
علاوه بر وریا غفوری که تا این لحظه حضورش در فولاد رسمی نشده است. این تیم چند بازیکن دیگر از استقلال و پرسپولیس را هم جذب کرد تا محلی برای دور هم جمع شدن سرخابی های سابق باشد. سعید آقایی و احسان پهلوان، دو خرید فولاد از پرسپولیس بودند و علی قربانی و فرشید اسماعیلی به عنوان دو استقلالی سابق، راهی اهواز شدند. فولاد در مارکت زمستانی لیگ بیست و دوم هم رضاوند و آقاسی را از استقلال و مهدی شیری را از پرسپولیس جذب کرده بود که البته آرش در پایان فصل دوباره به جمع آبی ها برگشت. به ترکیب فولاد اگر دقیق تر نگاه کنیم، سرخابی های سابق بیشتری خواهیم دید؛ پاتوسی، انصاری، گردان، خلعتبری و حیدریه از دیگر بازیکنان این تیم هستند که سابقه بازی در تیم های بزرگ پایتخت را داشته اند.

ماجراجویی با دو دروازه‌بان ششدانگ 
فولاد فصل گذشته پس از جدا شدن محسن فروزان، شهاب گردان را جانشین او کرد. جواد نکونام برای فصل آینده که مسابقات فشرده ای انتظار تیمش را می کشد، تصمیم به داشتن دو دروازه‌بان ششدانگ گرفته است. حفظ شهاب گردان و جذب یک گلر خارجی، خروجی این تیم بود. کریستوفر کنت، دروازه بان اتریشی سپاهان پس از جدایی از این تیم با مدیران فولاد به توافق رسید تا همراه با این تیم در لیگ بیست و دوم حضور یابد. او فصل گذشته در رقابت با مظاهری، معمولا نیمکت نشین بود ولی باید دید در این فصل نکونام چه تصمیمی در مورد این بازیکن خواهد گرفت.

تمدید، مقوله‌ای موازی با خرید
باشگاه فولاد در مارکت تابستانی این فصل موازی با خرید بازیکنان جدید، تمدید با نفرات مورد نظر سرمربی را هم پیش می‌برد. معمولا هر بار که در فولاد بازیکنی جدید جذب می شود، قبل یا بعد از آن، خبری هم از تمدید قرارداد یک بازیکن این تیم را شاهد هستیم.
تمدید با آبشک یکی از بهترین های فولاد در آسیا، آخرین مورد در این زمینه بود. مهدی شیری هم که در نیم فصل از پرسپولیس راهی فولاد شده بود هم هفته گذشته قرارداد خود را تمدید کرد. ایوب والی، احمد عبدالله زاده، حمید بوحمدان و وحید حیدریه از دیگر بازیکنان مهمی بودند که فولاد با تمدید قرارداد آنها، به نوعی شاکله اصلی ترکیب خود را حفظ کرد تا با افزودن خریدهای جدید به آن، ترکیبی مخوف به وجود بیاید؛ ترکیبی که در این فصل پر از مدعی، یکی از مدعیان اصلی خواهد بود.
البته از باشگاه  فولاد خبر می رسد که طی روزهای آینده قرارداد پاتوسی و موسی کولی بالی نیز به احتمال زیاد تمدید خواهد شد. البته بازیکن برزیلی فولاد به توافقاتی با باشگاه دست یافته و در اردوی ترکیه حضور می یابد. تلاش برای بازگشت رضاوند هم که یکی از خریدهای زمستانی موفق نکو بود ادامه دارد؛ پیشنهاد فولاد به استقلال برای رضاوند، معاوضه او با کوشکی است که باید دید با موافقت آبی ها همراه می شود یا خیر. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، جذب یک بازیکن در پست او در دستور کار سرخ پوشان اهوازی قرار خواهد گرفت.

مهره های مهمی که قرارداد دارند و ماندنی هستند
از لیست ورودی و خروجی و تمدیدی ها که بگذریم، می رسیم به بازیکنانی که به واسطه داشتن قرارداد، فصل آینده نیز با فولاد خواهند بود. در میان این نفرات، چهره سرشناس کم نیست. خلعتبری، باویه، حزباوی، کوشکی، شاه عباسی، ساسان انصاری و عارف آقاسی که یکی از گزینه های جدی برای حضور در جام جهانی به شمار می رود، از جمله بازیکنانی هستند که این فصل هم با پیراهن فولاد به میدان خواهند رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها