أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۹۶۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۶ تير ۱۴۰۱
مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ذوب آهن اصفهان شنبه 25 تیرماه در سالن تشریفات روابط عمومی برگزار شد.
استراتژی ذوب آهن تولید محصولات با ارزش افزوه بالا است

به گزارش پایگاه خبری به نقل از اخبار شرکت‌ها؛ جلسه مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ذوب آهن اصفهان شنبه 25 تیرماه در سالن تشریفات روابط عمومی برگزار شد.

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ذوب آهن اصفهان شنبه 25 تیرماه ، با حضور بیش از 73 درصد سهامداران و نمایندگان صاحبان سهام شرکت ، اعضای هیات مدیره، نماینده موسسه حسابرسی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و تعدادی از دیگر مسئولین این شرکت ، در سالن تشریفات روابط عمومی برگزار شد.

ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ارائه گزارش به هیات مدیره گفت: این شرکت به عنوان تولید کننده مقاطع ساختمانی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا، این مقاطع کیفی را برای استفاده در زیرساخت های کشور در بخش‌های گوناگون تولید می‌کند.

ذوب آهن اصفهان،دارنده رتبه سوم تولید فولاد خام

وی افزود : این شرکت با تولید 2 میلیون و 489  هزار تن فولاد خام در سال 1400 در مقایسه با سایر رقبا از منظر تولید فولاد خام، رتبه سوم را در کشور دارد و در سال های 99 و 1400 رشد همه شرکت ها به جزء ذوب آهن منفی بوده است و این شرکت مادر صنعتی رشد 5 درصدی تولید فولاد خام را به همت تلاشگران ثبت نمود.

تیرآهن سهم 64 درصدی در سبد تولید ذوب آهن دارد

این مقام مسئول بیان کرد : در سبد تولید محصولات ذوب آهن،تیرآهن سهم تولید 64 درصدی دارد و در بخش صادرات نیز 56 درصد از سهم صادرات شرکت را از آن خود نموده است لذا تولید و توسعه انوع تیرآهن ها در سایزهای مختلف در دستور کار قرار دارد.

ذوب آهن روی ریل پیشتازی تولید

ایرج رخصتی گفت : طی سه سال اخیر از سال 98 تا سال 1400،تولید تمامی محصولات در شرکت از جمله کک به عنوان یک محصول میانی تا شمش و محصولات نوردی رو به افزایش بوده است.  

ساخت یک میلیون واحد مسکونی فرصت مغتنمی برای تولید کننده مقاطع ساختمانی استاندارد

وی فرصت‌های پیش روی شرکت را نیز چنین برشمرد :آغاز نهضت ملی مسکن توسط دولت خدمتگزار و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای ذوب آهن اصفهان که تولید کننده مقاطع ساختمانی است یک نقطه قوت بسیار مهم به شمار می رود، امکان تامین نسبی بخشی از  مواد اولیه و انرژی در داخل کشور،توسعه تکنولوژی در صنعت فولاد و امکان کاهش هزینه های تولید،هدف گذاری دولت در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور،تغییرالگوی مصرف از ورق به مقاطع سنگین و انتقال نماد از فرابورس به بورس و استفاده از معافیت های مالیاتی و ابزارهای تامین مالی .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به تشریح نقاط قوت شرکت نیز به شرح ذیل پرداخت : اعتبار و برند شرکت در بازارهای داخلی و بین‌المللی،وجود زنجیره کامل تولید فولاد،تولید فولاد خام تمیز،توانمندی در تولید محصولات متنوع با کیفیت بالا،وجود زیرساخت های لازم برای توسعه و سرمایه گذاری،تامین بخشی از منابع انرژی مورد نیاز(برق و گاز سوختنی) در داخل شرکت ، بهره گیری از کمیته های تخصصی و اتاق های فکر جهت رصد مستمر  فضای کسب و کار و ارایه سیاست های راهبردی .

وی در مورد محدودیت های موجود نیز گفت : نامتوازن بودن بودن خط تولید در کک سازی و فولادسازی از جمله محدودیت ها است. قابلیت تولید 3 میلیون و ششصد هزار تن چدن در بالا دست خط وجود دارد و در نوردها نیز قابلیت تولید مقاطع وجود دارد در میانه فولادسازی وجود دارد که قابلیت جذب این میزان از چدن را ندارد که با تاکید هلدینگ صدرتامین و برنامه های مصوب شده به سمت جذب حداکثری چدن در کوتاه مدت و تبدیل آن به فولاد که ارزش افزوده بالایی دارد،حرکت می‌کنیم.

سه هاب ویژه برای تامین پایدار مواد اولیه

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مورد تامین مواداولیه نیز گفت : در سه محدوده کشور سه هاب تعریف شده است که در یک بخش آن مجوز تاسیس گندله سازی و فرآوری سنگ آهن گرفته شده است و در بخش دیگر در کردستان تفاهم نامه آن منعقد شد و در شرق اصفهان نیز در مرحله مذاکره هستیم و انشاا.. به زودی خبرهای خوشی در این زمینه منتشر می کنیم.

وی اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران از نسل اول که بنیان این کارخانه را نهادند تاکنون به همت نیروی انسانی مجرب، کارنامه درخشانی از خودش در بخش مختلف و در جای جای ایران اسلامی به یادگار گذاشته است.برنامه ریزی برای بهره گیری از تجربیات پیشگامان و همچنین دانش کارکنان در بخش های مختلف شرکت در دستور کار قرار دارد.

رخصتی رکوردهای شرکت در سال 1400 را نیز چنین عنوان کرد : دستیابی به رکورد تولید 2 میلیون و 768 هزار تن چدن مذاب و یک میلیون و 223 هزار تن کک خشک،طراحی و تولید ریل مترو و قطار پرسرعت،توافق با استانداری کردستان برای بهره برداری از معادن سنگ آهن،اخذ مجوز فرآوری سنگ آهن و تولید گندله در خراسان جنوبی و خراسان رضوی،تکمیل زنجیره تولید ریل ملی با انعقاد قرارداد سوزن ریل با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان،طراحی و تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا مانند : میلگرد ساده قطر30  و 50 مارک 70Cr2، تیرآهنIPE30  و شمش فولادی با مارک های مختلف و کسب رکورد  12 ساله تولید قطعات در کارگاه های ساخت با  ساخت و تحویل حدود 405000 قطعه .

بر اساس مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت ذوب آهن اصفهان شامل صورت وضعیت های مالی به تاریخ 29 اسفند ماه 1400 و صورت های سود و زیان ، تغییرات در حقوق مالکانه و جریان های نقدی برای سال مالی منتهی به 29/12/1400 ، با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

همچنین مقرر شد از محل سود خالص سال 1400 به ازای هر سهم 60 ریال به عنوان سود سهام تقسیم و طبق برنامه زمان بندی شده در وجه سهامداران پرداخت شود.

بر اساس این مصوبات ، موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی شرکت و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی‌البدل، برای مدت یکسال انتخاب شدند. ضمن اینکه روزنامه دنیای اقتصاد جهت درج اطلاعیه و آگهی های شرکت برای مدت یکسال ، تعیین شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها