يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۷۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۶ تير ۱۴۰۱
شرکت هواپیمایی دولتی ایرویز عراق با تکذیب خبر توقف پروازهای این کشور به مقصد چین اعلام کرد که پرواز بعدی در دوم آگوست انجام خواهد شد.
عراق توقف پرواز مستقیم به چین را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، شرکت هواپیمایی دولتی ایرویز عراق در خصوص پروازهای این شرکت به چین اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه ای که به موازین نیوز رسیده است، این شرکت اعلام کرد: «مدیریت شرکت عمومی عراق ایرویز به مسافرانی که مایل به سفر به جمهوری چین هستند  اعلام می‌دارد که این شرکت مطابق با شرایط و رویه‌های رسمی برای حمل و نقل کار می‌کند و مسافران چینی و عراقی‌ بر اساس برنامه‌های تعیین شده انتقال خواهند یافت».

وی افزود: آنچه در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر خودداری عراق از حمل و نقل مسافران عراقی به چین منتشر شده است، اطلاعات نادرستی است و فقط به قصد توهین مطرح شده است.

بر اساس این بیانیه، شرکت هواپیمایی ملی در دوم اوت آینده (۱۱ مرداد ۱۴۰۱) پرواز مستقیم به چین را انجام خواهد داد.

چند شرکت نفتی چین اکنون در استان‌های جنوبی و شرقی عراق دایر و در این حوزه در حال بهره‌برداری و انجام مطالعات فنی هستند، چین یکی از بزرگترین خریداران نفت عراق است و شرکت‌های دولتی چین حضور پررنگی در صنعت نفت این کشور دارند.

چین بزرگترین سرمایه‌گذار در عراق است و بغداد سال گذشته بزرگترین بهره را از ابتکار کمربند و جاده چین برد و ۱۰.۵ میلیارد دلار فاینانس برای پروژه‌های زیرساخت شامل یک تاسیسات برق و یک فروگاه دریافت کرد.

از سوی دیگر شیوع بیماری کووید-۱۹ در چین روند افزایشی پیدا کرده و میلیون‌ها نفر با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.

چین دیروز شنبه بالاترین تعداد موارد ابتلا به کرونا را از ماه مه گزارش کرده و میلیون‌ها نفر به دلیل پافشاری مقامات این کشور به اجرای سیاست‌های کووید صفر برای مقابله با این بیماری با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها