يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۷۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۲۸ تير ۱۴۰۱
رکوردار ماده ۳۰۰۰ متر زنان ایران گفت: دوومیدانی زنان نسبت به دوره‌های گذشته پیشرفت زیادی کرده است؛ اما باز هم جامعه زنان نیاز به نگاه ویژه و حمایت دارد.

ملی‌پوش دوومیدانی: بانوان برای پیشرفت در این رشته نیازمند حمایت هستند

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از پریچهر شاهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اسفند سال گذشته پیشرفت چشمگیری در رکوردهایم داشتم و موفق شدم تا در مسابقات داخل سالن در تهران در ماده ۳۰۰۰ هزار متر و ۱۵۰۰ متر با اختلاف عنوان نخست را کسب کنم. پس از آن در مسابقات ترکیه با تیم پلیمر خلیج فارس، رکورد ایران را در ماده ۳۰۰۰ متر پس از ۱۲ سال که متعلق به لیلا ابراهیمی مربی خودم بود، ارتقا دهم. در ماده ۱۵۰۰ متر هم با ثبت زمان ۴ دقیقه و ۳۵ ثانیه رکورد خیلی خوبی ثبت کردم.

وی افزود: در مسابقات دوومیدانی فضای باز باکو در خرداد ماه نیز موفق شدم تا در ماده ۳۰۰۰ متر عنوان نخست را کسب کنم و رکورد ملی فضای باز را که پیش از آن متعلق به لیلا ابراهیمی بود، از آن خودم کنم. در ماده ۱۵۰۰ متر نیز رکورد شخصی خودم را ارتقا بخشیدم و در مسابقات جام امام رضا (ع) مشهد نیز در ماده ۱۵۰۰ متر عنوان نخست را بردست آوردم و رکوردم را ارتقا دادم.

ملی‌پوش دوومیدانی با اشاره به اینکه برای هدفم بسیار تلاش و تمرین می‌کنم، گفت: هدف بزرگ‌تری در سر دارم و امیدوارم در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه نیز بتوانم حضور یابم و رکورد خوبی ثبت کنم.

وی با اشاره به حمایت فدارسیون از دوومیدانی زنان یادآور شد: اعزام تیم زنان به مسابقات برون مرزی، نکته مثبتی است زیرا در این رقابت‌ها توانستم رکوردشکنی کنم و امیدوارم این روند ادامه یابد. امیدوارم فدراسیون همچنان دختران را به اردوهای بین‌المللی اعزام کند تا شاهد کسب نتایج خوبی در دوومیدانی زنان باشیم.

شاهی اضافه کرد: در حال حاضر دوومیدانی زنان نسبت به دوره‌های گذشته پیشرفت زیادی کرده و هر چند مدت زمان زیادی است که به عنوان دونده وارد دوومیدانی شدم؛ اما باز هم جامعه زنان نیاز به نگاه ویژه و حمایت دارد.

وی درباره دلایل عدم کسب مدال زنان در مسابقات آسیایی و جهانی گفت: در بخش بانوان اعزام به مسابقات بین‌المللی بسیار محدود است و دوومیدانی‌کارانی که به رقابت‌های برون مرزی می‌روند هم رکوردهای خوبی می‌زنند. هرچند انتظار کسب مدال از ورزشکارانی که میدان‌های بزرگی را تجربه نکرده‌اند، خیلی بالاست.

ملی‌پوش دوومیدانی خاطرنشان کرد: اگر بانوان در مسابقات و اردوهای بیشتری شرکت کنند، نتیجه خوبی کسب خواهند کرد. زیرا زنان ایرانی توانمند هستند و با شرایط سخت خوب تمرین می‌کنند بنابراین اگر امکانات و شرایط مناسب و بستر فراهم باشد، شاهد حضور اسطوره‌های بزرگی در دوومیدانی خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر علاقه‌مندم تا رکورد ۱۵۰۰ متر را ارتقا دهم و بعد بتوانم در آسیا رکوردشکنی کنم. المپیکی شدن یکی از رویاهایم است و تلاش می‌کنم تا به آن برسم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها