امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۰۹۹۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۲۹ تير ۱۴۰۱
وزیر امور خارجه:
وزیر امور خارجه گفت: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی می‌دانیم و از عراق توسعه یافته و برادر حمایت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان در یک سخنرانی ضبط‌شده خطاب به علمای حاضر در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار کرد: از اقدام مجمع جهانی تقریب مذاهب در برگزاری نشست‌های منطقه‌ای با هدف رسیدن به وحدت امت اسلامی در این دنیای طوفان‌زده و پر از مشکلات تقدیر می‌کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای بزرگ مقاومت اسلامی از جمله شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، گفت: اطمینان دارم در ادامه این نشست، علما، اندیشمندان و صاحب‌نظران دو کشور ایران و عراق و همچنین استان‌های کردنشین ما در ایران اسلامی پیرامون وحدت اسلامی تأکیدات و ایده‌های مهم خود را بیان می‌کنند.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: وحدت امت اسلامی همواره مورد تأکید امام خمینی (ره) و همچنین مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و دارد.

وی با اشاره به توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان اسلامی گفت: دشمنان وحدت اسلامی را در منطقه و جهان اسلام مورد هدف قرار داده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: دشمنان با برنامه چندلایه و پیچیده با هدف تجزیه کشورهای اسلامی دست به هر نوع توطئه‌ای زدند که نمونه آن ترور سردار سلیمانی و سردار ابومهدی المهندس فرماندهان مقاومت بود.

امیرعبداللهیان افزود: توطئه دشمنان به برکت الهی ناکام ماند اما پیگیری این نقشه شوم توسط دشمنان اسلام همچمنان ادامه دارد و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای برای ایجاد شک و شبهه در نسل جوان به شدت دنبال می‌شود و علمای بزرگ اسلامی اعم از شیعه و سنی همواره نسبت به این تهدیدات توجه و روشنگری لازم را دارند.

وی توسعه تروریست تکفیری را از دیگر اهداف دشمنان دانست و گفت: ارائه چهره‌ای نادرست از اسلام رحمانی و تصویر نادرست ارائه دادن از رسالت پیامبر عظیم‌الشان اسلام با تشکیل و حمایت از گروه افراطی داعش از اهداف اصلی دشمنان اسلام برای ضربه زدن به مسلمانان است.

ارائه طرح سیاسی حل مشکلات فلسطین به سازمان ملل

وزیر امور خارجه تصریح کرد: تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دیگر توطئه‌های دشمنان در منطقه است که ما ارتباط و عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی اظهار کرد: طی دو دهه گذشته همواره رهبر انقلاب به موضوع فلسطین تأکید دارند و ما در دستگاه دیپلماسی تلاش واحدی را دنبال کردیم که یک طرح سیاسی برای حل مشکل فلسطین به جهان ارائه شود.

امیرعبداللهیان اعلام کرد: مبنای این طرح برگزاری رفراندوم بین ساکنان اصلی و اصیل فلسطین است.

وی افزود: در بخش اول این طرح با کمک سازمان ملل و کشورهای عضو، یک صندوق مالی برای برگزاری این رفراندوم تشکیل می‌شود و در گام دوم، سرشماری ساکان اصلی فلسطین از فلسطینی‌های اصیل در سرزمین‌های اشغالی، اردوگاه‌ها و سراسر جهان انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در قالب این طرح و با برگزاری رفراندوم و روی کار آمدن نمایندگان منتخب مردم برای آینده فلسطین تصمیم‌گیری خواهد شد.

امیر عبداللهیان افزود: ایده بلند پروازانه صهیونیست برای حکومت از نیل تا فرات به دیوارهای بلند پیرامون سرزمین‌های اشتغالی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت وعده الهی است که به نتیجه می‌رسد چه دیگران برای دستیابی به این مهم در کنار ایران تلاش کنند، چه همراه نباشند، نتیجه مقاومت پیروزی به نفع مسلمانان فلسطین خواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی اولین کشوری است که بعد از حکومت بعث صدام، حکومت جمهوری را در عراق به رسمیت شناخت و ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی می‌دانیم و از عراق توسعه یافته و برادر حمایت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: با تلاش جمهوری اسلامی در کنار دبیرکل سازمان ملل شاهد آتش‌بس در یمن هستیم و از تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان هم حمایت می‌کنیم و معتقدیم همه نمایندگان اخوان افغانستان با داشتن یک دولت یکپارچه، آینده‌ای خوب را برای این کشور رقم می‌زنند.

وی افزود: همزمان با این نشست منطقه‌ای وحدت در سنندج شاهد برگزاری نشست سه جانبه بین رؤسای جمهور اسلامی ایران، ترکیه و روسیه در تهران هستیم.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: در این نشست تلاش می‌کنیم ضمن تصمیمات مناسب در حوزه تحقق امنیت غذایی و تحقق نیازهای مردم، مانع وقوع جنگ جدید در سوریه شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها