يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۰۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۳۰ تير ۱۴۰۱
به مناسبت گرامیداشت یاد قربانیان حمله ترکیه؛
نخست وزیر عراق به مناسبت گرامیداشت یاد کشته شدگان حمله توپخانه ای ترکیه به شمال اقلیم کردستان، یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز پنجشنبه را به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان حمله توپخانه ای ترکیه به گردشگاهی در استان دهوک در شمال اقلیم کردستان، عزای عمومی اعلام کرد.

دبیرخانه دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصطفی الکاظمی امروز را به مناسبت پاسداشت قربانیان حمله وحشیانه ترکیه به استان دهوک در شمال اقلیم کردستان، عزای عمومی اعلام کرده است.

گفتنی است، حمله توپخانه ای ترکیه به گردشگاهی در استان دهوک در اقلیم کردستان با واکنش گسترده، گروه‌ها، شخصیت‌ها و مقامات فعلی و سابق عراق مواجه شد.

بر همین اساس نخست وزیر عراق در واکنش به این حمله ترکیه تاکید کرد که بغداد حق واکنش به تجاوز ترکیه را برای خود محفوظ می‌داند و دولت برای حفاظت از شهروندانش همه اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.

وی افزود: نیروهای ترکیه بار دیگر در اقدامی که نقض حاکمیت عراق به حساب می‌آید، مرتکب تجاوز آشکار شدند و جان و امنیت شهروندان عراقی را هدف قرار دادند.

همچنین بغداد در واکنش به این حمله ترکیه، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای در واکنش به حمله ترکیه به شمال عراق گفت که آنکارا با این گمان که عراق تنها واکنش ضعیفی از خود نشان خواهد داد، وقاحتش را بیشتر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها