يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۱۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۳۰ تير ۱۴۰۱
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر گفت: دستورالعمل «ورود، بهره‌برداری و خروج وسایل نقلیه، تجهیزات و ماشین‌آلات در مناطق بندری» و دستورالعمل «ورود، استفاده و بکارگیری مواد اولیه، قطعات یدکی و اقلام مصرفی (خارجی)» بازنگری و پس از تصویب به بنادر ابلاغ شد.
بازنگری و ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی در مناطق ویژه اقتصادی بندری

‌به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یداللهی اظهار داشت: با هدف ارتقاء سطح خدمات و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل دریایی و فعالیت‌های بندری و افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی مناطق بندری و نیز بهره‌مندی حداکثری از مزایای قانونی مناطق ویژه و پیاده‌سازی و اجرای آنها در سامانه‌های نرم افزاری، دستورالعمل‌‌ «ورود، بهره‌برداری و خروج وسایل نقلیه، تجهیزات و ماشین‌آلات در مناطق بندری» و‌ دستورالعمل «ورود، استفاده و بکارگیری مواد اولیه، قطعات یدکی و اقلام مصرفی (خارجی)» بازنگری و پس از تصویب در هیات عامل سازمان بنادر، به بنادر ابلاغ شد.

وی افزود: بازنگری‌های صورت گرفته‌، زمینه مناسب جهت بهره‌مندی بیشتر فعالان اقتصادی از مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی از طریق کاهش بروکراسی و مکانیزه نمودن فرآیندها نیز تسهیلات مناسبی را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین افزود: با توجه به اهمیت پایش و مسئولیت‌های قانونی مناطق در کنترل مجوزهای صادره، ابزارهای نظارتی و مراقبتی نیز در دستورالعمل‌های جدید به روزرسانی شده‌اند.

مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر تصریح کرد: از مهمترین رویکردهای بازنگری دستورالعمل‌ اجرایی در مناطق ویژه اقتصادی بندری می‌توان به لزوم اخذ موافقت نامه ورود، استفاده از تسهیلات منطقه ویژه جهت تجهیزات دریایی ثابت، استفاده از فرآیند برچسب‌گذاری برای اقلام ثابت  در کنار فرآیند شماره‌گذاری برای اقلام متحرک خارجی، چگونگی فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری برای قطعات منفصله در منطقه، تدوین فرآیند نحوه خروج و تغییر مالکیت اقلام خارجی از منطقه و چگونگی برخورد با تجهیزات و ماشین‌آلات فرسوده و اسقاطی اشاره کرد.

وی بیان کرد: با همین رویکرد در سال جاری بخش دیگری از دستورالعمل‌های اجرایی مناطق ویژه اقتصادی بندری، مورد بازنگری قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها