يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۱۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مقام دولت لیبی اعلام کرد؛
تبادل آتش بین گروه‌های مسلح در شهر طرابلس بار دیگر آغاز شده و در این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اسپوتنیک، درگیری‌های مسلحانه در شهر طرابلس، پایتخت لیبی، تاکنون ۱۶ کشته بر جای گذاشته و ۳۴ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این خبر را «اسامه علی»، سخنگوی خدمات اضطراری طرابلس در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده است. دور جدید درگیری‌های شدید بین گروه‌های مسلح در شهر طرابلس پس از وقفه‌ای کوتاه از روز جمعه آغاز شده و گفته می‌شود درگیری‌ها با بازداشت فردی از یکی از این گروه‌ها شروع شده است.

درگیری اصلی و تبادل آتش بین عناصر دو گروه مسلح و بانفوذ «نیروی الردعا و تیپ انقلابیون طرابلس» است. در پی این درگیری‌ها، «عبدالحمید دبیبه»، رئیس دولت وحدت ملی لیبی، «خالد مازن»، وزیر کشور را اخراج و به جای او «بدرالدین الصادق التئومی» معرفی کرد.

کشور لیبی علاوه بر درگیری خیابانی گروه‌های مسلح، به علت بدترشدن اوضاع اقتصادی و شرایط زندگی، از اوایل ماه جاری با تظاهرات گسترده خیابانی مردم روبرو بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها