أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۲۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
در یکی از برنامه‌های تلویزیون اسرائیل، مجری و کارشناس آن پیرامون سرود سلام فرمانده صحبت کرده اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، سلام فرمانده، یکی از سرود‌های پربازدیدی است که این بار، مجری و کارشناس تلویزیون اسرائیل درمورد آن به گفتگو می‌پردازند؛ به طوری که آن‌ها در بخشی از صحبت‌های خود، درمورد این سرود می‌گویند: «یک تهدید جدید ایرانی که این بار داخلی است. جمهوری اسلامی ایران که نگران دین گریزی جوانان است، اقدام به تهیه شعری کرده است که ارتباط آن‌ها را هم با دین و هم با نظام تقویت می‌کند؛ این شعر که «سلام فرمانده» نام دارد، کلیپ آن در یک مسجد تصویربرداری شده است.

«سلام فرمانده»، یک سرود گروهی است که در ماه مارس از تلویزیون ایران پخش شد که هم برای تعظیم و تکریم امام دوازدهم غائب طراحی شده است، و این امام وقتی ظهور کند مثل ظهور ماشیح (در دین یهود، نجات بخش نهایی «ماشیح» به معنای «مسح و تدهین شده» نام دارد و به تصریح متون، از خاندان داود پیامبر) است. یعنی در آخرالزمان، در جهان، عدالت برپا می‌کند و همچنین، سلام فرمانده، شعری برای تکریم رهبر عالی ایران، علی خامنه‌ای است و درواقع، این شعر نسخه ایرانی ماشیح است.

این مسئله، امر مهمی است. همان طور که دکتر راز تسیمت (کارشناس مسائل ایران در انستیتو پژوهش‌های امنیت ملی تل آویو) در مقاله اش نوشته است همواره تلاش می‌کنند نسل جوان را به ارزش‌های انقلاب نزدیک کنند. بنابراین، شگفت زده می‌شوی! یکی از اصول انقلاب اسلامی ایران، صدور انقلاب است و این شعر هم به خارج صادر شده است.

در بخشی از صحبت ها، مجری این پرسش را مطرح می‌کند که بیننده‌های ما می‌توانند این شعر را در یوتیوب پیدا کنند و گوش دهند؟ و کارشناس پاسخ می‌دهد: قطعاً. سلام فرمانده و پیدایش می‌کنند و در ادامه می‌گوید: کجا‌ها به این سرود گوش می‌دهند؟ و با این پاسخ روبرو می‌شود: در چندین مراسم در ایران بوده است و تلویزیون ایران هم مراسم‌های مختلفی با حضور مردم پخش کرده است و همچنین، در ماه‌های گذشته و همین طور در شبکه‌های اجتماعی و جالب‌تر این که نسخه‌های دیگر آن را به زبان‌های دیگر هم درست کرده اند. هم به عربی و هم به هندی تا انقلاب را به خارج صادر کنند.

دلیل جالبی این موضوع به خاطر این است که در هفته‌های اخیر، مراسم‌هایی در پایگاه‌های ایران در کشور‌های عربی برگزار شده که از مرز‌های ایران خارج شده اند. مثلاً در لبنان. مراسم‌هایی در جنوب لبنان بوده اند و همه آن‌ها سلام فرمانده را می‌خواندند و همچنین، مراسم‌های کشافه امام مهدی «ع» که درواقع، پیشاهنگ‌های حزب الله و مراسم‌های نوجوانانی هستند که به این مسئله علاقه دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها