يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۳۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
دبیر انجمن تامین کنندگان فرآورده خام دامی گفت: قیمت تمام شده مرغ وارداتی افزایش یافته و قیمت هرکیلوگرم از این محصول به ۱۶ هزار تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روابط عمومی انجمن تامین کنندگان فرآورده های خام دامی، از فروردین ماه سال 1400 که واردات مرغ منجمد در دستور کار قرار گرفت حدود 170-180 هزار تن مرغ منجمد از کشورهای ترکیه و برزیل تخصیص و تامین ارز شده و بخش عمده آن وارد کشور شده است اما متاسفانه به رغم پیگیری های فراوان، واردکنندگان از روند قیمت گذاری و همچنین نحوه پرداخت بهای کالای تحویلی توسط شرکت پشتیبانی امور دام ناراضی هستند.

درهمین راستا احمد شاد، دبیر انجمن تامین کنندگان فرآورده های خام دامی در خصوص قیمت گذاری مرغ منجمد وارداتی گفت: محدودیت توان ذخیره سازی و واردات حجم‌  زیادی از مرغ منجمد در زمان محدود در کنار اتفاقاتی نظیر جنگ روسیه و اوکراین و اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها باعث شد قیمت تمام شده واردات مرغ افزایش یابد اما قیمت های ( هرکیلوگرم 14 هزار تومان) اعلامی جوابگوی هزینه های واردات نیست.

وی خاطرنشان کرد: گران بودن عوارض وزارت راه برای کامیون های خارجی، هزینه های مربوط به ذبح شرعی، هزینه های حمل محموله ها برای آزمایش به استان های دیگر (به دلیل نبود آزمایشگاه های مناسب در مرز بازرگان)، افزایش هزینه های انتقال ارز با توجه به ارز تخصیصی و عدم گنجایش سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام برای این حجم از واردات مرغ باعث شده قیمت تمام شده مرغ منجمد وارداتی حدود 16 هزار تومان باشد.

شاد افزود: به نظر می رسد قیمت تمام شده مرغ های وارداتی شرکت پشتیبانی امور دام هم در همین محدوده باشد اما قیمت خرید اعلامی از سوی این شرکت کمتر از قیمت تمام شده واردات است.

دبیر انجمن تامین کنندگان فرآورده های خام دامی با اشاره به وضعیت پرداخت شرکت پشتیبانی امور دام از فروردین ماه 1400 گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به ازای تحویل هر کیلوگرم مرغ منجمد وارداتی تنها 12 هزار تومان به صورت علی الحساب به تامین کنندگان پرداخته است و معلوم نیست طلب آنان از شرکت پشتیبانی چه زمانی وصول می شود و همین امر نیز فشار زیادی را برای تامین نقدینگی به تجار وارد کرده است.

وی متذکر شد: در قیمت های اعلامی شرکت پشتیبانی امور دام عملا سودی نصیب تامین کنندگان نمی شود در حالی که قیمت های فروش مرغ منجمد وارداتی که در انحصار شرکت پشتیبانی امور دام است به مراتب بالاتر از قیمت خرید است و توزیع کنندگان همین مرغ در میادین و مراکزعرضه سود مناسبی دارند.

شاد تصریح کرد: با توجه به حجم واردات مرغ منجمد و همچنین خرید مرغ مازاد مرغداران پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در اردیبهشت ماه به نظر می رسد ذخیره مرغ منجمد در کشور در حداکثر ممکن باشد اما به دلیل کاهش مصرف مرغ در کشور طی ماه های اخیر باید منتظر ماند و دید شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری ازانقلاب تاریخ مصرف این حجم از مرغ ذخیره شده در کشور چه تدبیری اندیشیده است.

بنابر این گزارش شرکت پشتیبانی امور دام پیش از این قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد وارداتی را حدود هرکیلگرم14 هزار تومان اعلام کرده بود. 

قیمت هر کیلوگرم  مرغ گرم در بازار 54 هزار تومان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها