أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۳۷۹
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
لیگ ملت‌های والیبال؛
تیم ملی والیبال فرانسه با شکست آمریکا در دیدار نهایی گروه مردان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ به مقام قهرمانی و مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، دیدار نهایی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه یکشنبه شب دوم مرداد با جدال دو تیم آمریکا و فرانسه در شهر بولونیا آغاز شد.

تیم ملی والیبال فرانسه در این مسابقه سه بر دو آمریکا را شکست داد تا به مقام قهرمانی دست یابد. شاگردان جان اسپراو در ست سوم و چهارم این دیدار ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای  ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۰ نتیجه را به حریف خود واگذار کردند.

بدین‌ ترتیب خروس‌های اروپا با هدایت آندره‌آ جیانی سرمربی جدید خود، در چهارمین دوره لیگ ملت‌ها به سومین مدال در این رقابت‌ها دست یافتند تا برتری خود را در این مسابقات به حریفان جهانی ثابت کنند.

آروین انگاپت از فرانسه با کسب ۱۸ پوئن، امتیازآورترین بازیکن این دیدار شد و در تیم آمریکا نیز راسل با ۱۷ امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم ملی فرانسه در سال ۲۰۱۸ و در نخستین دوره لیگ ملت‌ها به مقام نایب قهرمانی رسید، در سال ۲۰۲۱ (سومین دوره) به مدال برنز دست یافت و امسال (۲۰۲۲) با کسب مقام قهرمانی، هر سه رنگ مدال لیگ ملت‌ها را در گنجینه افتخارات خود ثبت کرد.

تیم ملی والیبال آمریکا نیز که در سال ۲۰۱۸ مقام سومی و در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان لیگ ملت‌ها شده بود، در سال ۲۰۲۲ بار دیگر در رتبه دوم قرار گرفت تا یانکی‌ها در حسرت جام و مدال طلا باقی بمانند.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم لهستان موفق به شکست سه بر صفر ایتالیا میزبان مرحله نهایی شد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

رده‌بندی نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ در گروه مردان به قرار زیر است:

۱- فرانسه

۲- آمریکا

۳- لهستان

۴- ایتالیا

۵- ژاپن

۶- برزیل

۷- ایران

۸- هلند

۹- آرژانتین

۱۰- اسلوونی

۱۱- صربستان

۱۲- آلمان

۱۳- چین

۱۴- بلغارستان

۱۵- کانادا

۱۶- استرالیا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها