يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۴۰۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مشکلات بازار غذای دنیا نتیجه تحریم‌های غربی است و خودشان باید آن را حل کنند، گفت روسیه خواستار برداشته شدن تحریم‌ها نیست.

لاوروف: روسیه تقاضای برداشته شدن تحریم‌ها را ندارد

به‌ گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو تقاضای لغو تحریم‌ها را ندارد اما از کشورهای غربی می‌خواهد مشکلاتی را که برای بازار جهانی غذا به وجود آورده‌اند حل کنند.

وی در گفت‌وگو با همتای مصری خود گفت:«ما تقاضای لغو تحریم‌ها را نداریم. تحریم‌ها مشکلاتی هستند که باید جداگانه به آنها پرداخته شود. ما در حال حاضر اقتصاد خود را بر پایه شرکای قابل‌اعتماد می‌سازیم نه کسانی که یک‌بار دیگر بی‌لیاقتی خود را ثابت کرده‌اند. در مورد مشکلات بازار غذای دنیا، همکاران غربی ما باید خودشان موانعی را که ایجاد کرده‌اند بردارند».

وی اشاره کرد اگر مسئله آزاد کردن صادرات روسیه حل نشده بود، مسکو با قرارداد روز جمعه در مورد آزاد کردن صادرات غلات اوکراین موافقت نمی‌کرد. روسیه در حال حاضر روی قول سازمان ملل برای کمک به برداشتن محدودیت‌هایی که مانع صادرات غلات روسیه می‌شود، حساب می‌کند.

لاوروف گفت:« تحریم‌های غیرقانونی که وضع‌شده مانع صادرات غلات روسیه می‌شود، مشکلات بیمه، عدم قبول کشتی‌های روسی در بنادر خارجی و عدم ورود کشتی‌های خارجی به بنادر روسی».

وزیر امور خارجه روسیه اخیراً غرب را به سکوت در مورد تاثیر تحریم‌های اعمال‌شده بر صادرات روسیه متهم کرد.

وی در یک کنفرانس خبری در ماه گذشته گفت:«صادرات غلات روسیه با مشکل مواجه شده‌است. با وجود این‌که غرب اعلام کرده غلات مشمول تحریم‌ها نمی‌شود، اما در مورد تحریم بودن کشتی‌هایی که غلات روسیه را حمل می‌کنند ساکت مانده‌است. این کشتی‌ها در بنادر اروپایی پذیرفته نمی‌شوند، بیمه نیستند و به‌علاوه، تمام مسائل مالی و لجستیکی مربوط به عرضه غلات به بازارهای جهانی تحت تحریم همکاران غربی ما قرار دارند».

نمایندگانی از اوکراین، روسیه، سازمان ملل و ترکیه قراردادی در روز جمعه برای آزاد شدن صادرات غلات، مواد غذایی و کود شیمیایی از بنادر اوکراین امضا کردند.

به‌علاوه، روسیه و سازمان ملل یادداشت تفاهمی امضا کردند مبنی‌بر مداخله سازمان ملل در برداشته شدن تحریم صادرات غلات و کود شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها