أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۰۴۲۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
انجمن صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداگ ترکیه اعلام کرد که این کشور در 6 ماه نخست امسال 4.6 میلیارد دلار صادرات خودرو داشته است.
ترکیه امسال چند میلیارد دلار خودرو صادر کرد

 به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از آناتولی، انجمن صادرکنندگان صنعت خودروی اولوداگ ترکیه اعلام کرد که این کشور در 6 ماه نخست سال 2022، 4.6 میلیارد دلار خودرو به 97 کشور و منطقه جهان صادر کرده است.

فرانسه اصلی‌ترین مقصد خودروهای ترک بوده و دومین بازار اصلی فروش صنعت خودروی ترکیه‌ در جهان به شمار می‌رود. البته گفته می‌شود صادرات خودروی ترکیه به فرانسه در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافته و به 659 میلیون دلار رسیده است.

دومین مشتری خودروهای ترک هم انگلیسی‌ها بوده‌اند که از ماه ژانویه تا ژوئن امسال 522 میلیون دلار از ترکیه واردات داشته‌اند. اسپانیا نیز سومین بازار صادراتی خودروهای ترکیه‌ای در جهان به شمار می‌روند و 456 میلیون دلار از ترکیه واردات داشته است.

به طور کلی بیش از 35 درصد از کل خودروهای صادراتی ترکیه به انگلیس، فرانسه و اسپانیا ارسال شده‌اند. ایتالیا و آلمان هم چهارمین و پنجمین واردکننده خودروهای ترک در جهان بوده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها