أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۴۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران انعطاف زیادی در روند مذاکرات داشته است،گفت: نزدیک یا دور بودن به توافق مستلزم تصمیم سیاسی آمریکا است.

انعطاف زیادی در مذاکرات داشتیم/موضع ایران در مورد جنگ اوکراین تغییر نکرده است

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دقایقی پیش با حضور خبرنگاران در محل وزارت امور خارجه آغاز شد. ‌

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد احیای برجام چقدر با منافع ملی سازگاری دارد، گفت: به هرحال سیاست اصولی دولت سیزدهم مبنی بر این است که اقتصاد و معیشت مردم به روند مذاکرات رفع تحریم گره نزد و ایران به روند مذاکرات پایبند و مستلزم است و این مسیر را تا رسیدن به توافق خوب و قوی ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: ایران میز مذاکرات را ترک نکرده است و واقعیت این است که فارغ از مواضع رسانه ای که مقامات دولت آمریکا در روند مذاکرات مطرح میکنند و فشارهایی که به ایران وارد می‌کنند، اما ایران نه احساسی و نه شتاب زده عمل می‌کند. روند گفت و گو ها از طریق کانال‌های ارتباطی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در سطح وزیر امور خارجه و هم در سطح مذاکره کننده ما با آقای مورا مذاکرات در حال انجام است. سایر کشورها نیز دیدگاه ها و ابتکاراتی را مطرح کردند و حتی در منطقه برخی از وزرای خارجه عمان و قطر ابتکاراتی را مطرح کردند و هر کدام به سهم خودشان تلاش هایی میکنند.

کنعانی با بیان اینکه ایران انعطاف زیادی در روند مذاکرات داشته است،افزود: توافق خوب و قوی و پایدار خواسته ایران است و ابتکارات زیادی را هم ارائه کرده است و اگر طرف آمریکایی هم سازنده و مثبت عمل کند، ما به توافق نزدیک هستیم و نزدیک یا دور بودن به توافق مستلزم تصمیم سیاسی آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات گروسی در مورد ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و عضو معاهده عدم اشاعه است، در طول سال‌های اخیر با نگاه تعاملی و سازنده سعی کرده به سوءتفاهمات پایان بدهد و اجازه داده تا بازرسان آژانس به دفعات متعدد از مراکز هسته‌ای ایران بازدید کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد موضع ایران در جنگ روسیه و اوکراین گفت: جمهوری اسلامی با هرگونه راهکار نظامی و جنگی مخالف است و معتقد از اختلافات باید با رویکرد سیاسی حل شود، هیچ تغییری در موضع ایران در جنگ اوکراین اتفاق نیافته است، ایران در کنار یک طرف علیه طرف دیگر قرار نخواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها