أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۴۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
پرویز کرمی مطرح کرد؛
رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اقدامات فرهنگی در کشور باید اشتغال‌زاد و ثروت آفرین باشند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، در دومین روز از برگزاری دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور که پس از یک وقفه ۱۰ ساله و با حضور رایزنان فرهنگی ۶۰ کشور دنیا از یکم تا ۶ مرداد ماه در تهران در حال برگزاری است، کارگاه تخصصی «صادرات فرهنگی» با حضور نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و برخی از مسئولین مؤسسات و مراکز فعال در حوزه تولید و بسته‌بندی محصولات فرهنگی برپا شد.

در این نشست پرویز کرمی، رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سخنانی گفت: با عنایت به ظرفیت رایزنی‌های فرهنگی ایران می‌توان با اتکا به قدرت بومی و تأسیس خانه‌های خلاق و نوآوری ضمن بکارگیری فناوری‌های نرم در جهت توسعه دیپلماسی عمومی در حوزه ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای کشور به دستاوردهای بزرگی دست یافت.

وی با اشاره به نقش صنایع خلاق در جذب مخاطب غیرایرانی گفت: بسیاری از آثار فرهنگی کشورمان می‌توانند در قالب پادکست، واقعیت مجازی و بازی‌های دیجیتال به طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارائه شوند.

کرمی از فعالان بخش خصوصی حوزه صنایع دستی و گردشگری به عنوان سربازان فرهنگی یاد کرد و افزود: مراکز نوآوری و خانه‌های خلاق با حضور نخبگان و فارغ‌التحصیلان صاحب ایده می‌توانند رایزنان فرهنگی را در معرفی کامل هویت ملی و بافت دینی ایرانیان مساعدت نموده و خادمان عرصه فرهنگ را در پیشگیری از صرف بسیاری از هزینه‌های گزاف در عرصه تبلیغ حمایت نمایند.

وی با تاکید بر نقش زیست‌بوم در پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی گفت: صدور ایدئولوژی یا صادرات فرهنگ تا حدود زیادی به اکوسیستم کشور میزبان ارتباط دارد و شناسایی بازیگران فعال و خلاق در حوزه‌های متعدد هنری می‌توانند در کمترین زمان بیشترین عوایدی را برای نظام داشته باشد. بر حسب همین اهمیت در معاونت علمی ریاست جمهوری یک معاونت فرهنگی شکل گرفت که خوشبختانه مورد تأیید مقام معظم رهبری هم واقع شد. معاونتی که تلاش داشته و دارد با احیا شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد نوآوری به ارائه مدل جدیدی از کسب و کار در سطح بازار دست پیدا کند.

کرمی همچنین به علاقه‌مندی بالای محصولات فرهنگی و تمدنی ایران در بین ملت‌های مختلف جهان اشاره کرد و ادامه داد: در گردش مالی صنایع خلاق در جهان که طبق آمار رقمی معادل ۲۷۰۰ میلیارد دلار است اما متأسفانه سهم کشورمان از این ظرفیت بزرگ بسیار ناچیز است.

وی اضافه کرد: بر خلاف رویه موجود و باور جمعی از مسئولین همه سرمایه ما نفت و صنایع وابسته به پتروشیمی نیست و بی‌اعتنایی به ظرفیت ادبیات فارسی در جهان و آثار تاریخی موجود در شیراز و اصفهان و بسیاری دیگر از نقاط گردشگری همان مصداق خام فروشی است.

رئیس مرکز فناورهای نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شناسایی، شبکه‌سازی و ورود بخش خصوصی به اقتصاد فرهنگی زمینه را برای صدور انقلاب فرهنگی بیش از پیش تسهیل خواهد کرد و هماهنگی در دستیابی به مواد اولیه و نیروی انسانی و هماهنگی در جهت امکان حضور فعالان یاد شده در نمایشگاه‌های تخصصی کشور محل مأموریت رایزنان در امتداد صادرات مطلوب آثار فرهنگی ایران زمین تعریف و تبیین می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها