أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۵۰۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت شهری به دنبال کاهش فاصله شمال و جنوب هستیم، گفت: در تهران یک میلیون مسکن کم داریم و در سال‌های گذشته به نیاز مردم بی توجهی شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره کلنگ زنی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در تهران گفت: شورای ششم و شهرداری تهران به طور یکپارچه و منسجم به دنبال ایجاد بسترهای رفع مشکلات شهروندان هستند و ساخت مسکن نیز در راستای رفع یکی از بزرگترین مشکلات خانوارهای تهرانی است.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی با جدیت به این مساله ورود پیدا کرده، گفت: توجه به مناطق پایینی تهران و کاهش فاصله جنوب و شمال در دوره جدید مدیریت شهری وجود دارد.

پیرهادی با بیان اینکه در کلان شهر تهران وجود دارد موضوع نیاز به مسکن است، یادآور شد: در تهران یک میلیون مسکن کم داریم و در سال‌های گذشته به نیاز مردم بی توجهی شده است.

وی هزینه اجاره مسکن را بیشترین هزینه در سبد خانوار به ویژه خانوار تهرانی عنوان کرد و افزود: به گفته کارشناسان، مردم برای اجاره نشینی بیش از ۶۵ درصد از درآمد خود را هزینه می کنند و آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به بیش از نیم قرن سال رسیده است.

وی با اشاره به طرح ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی با مدیریت شهرداری تهران اظهار داشت: ۱۰ هزار واحد از این ۱۸۰ هزار واحد را بنیاد مسکن می‌سازد که ۳ هزار واحد مسکونی امروز با تلاش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران کلنگ زنی شد.

 پیرهادی با بیان اینکه شهرداری تهران نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساخت در سامانه شهرداری در سامانه شهرداری تهران اقدام کند و میزان رضایت‌مندی شهروندان را افزایش دهد، تاکید کرد: زمانی رضایت‌مندی شهروندان حاصل می شود که مردم در عمل شاهد کاهش زمان صدور پروانه باشند و شهرداری باید در این زمینه اقدام عاجل انجام دهد.

وی یادآور شد: البته معاونت شهرسازی برنامه ریزی های را در این خصوص انجام داده که با هک سازمان فاوای شهرداری تهران، این مسأله به تاخیر افتاده و هرچه سریعتر باید به رفع این مشکل سازمان فاوا اقدام شود، تا کاهش زمان صدور پروانه هرچه سریعتر محقق شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده پایتخت، اظهار داشت: نوسازی در بافت فرسوده در سلامت روحی و روانی شهروندان بسیار موثر است.

وی، توجه به بازسازی بافت فرسوده را یکی از نکاتی دانست که در دوره جاری شورای شهر مورد توجه است و گفت: ارتقای کیفیت زندگی مردم و تامین سرانه های هفت‌گانه در بافت فرسوده به مرور کمبودهای موجود در این بافت‌ها را رفع می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها