أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۰۵۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تأکید نمایندگان بر ضرورت اخذ تضمین‌های کافی در صورت احیای برجام؛
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده توسط آقای باقری، ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اعضای ۱+۴ از طریق هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه دارد و موضوعات در حال گفت‌وگو است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح نشست عصر دیروز این کمیسیون اظهار داشت: جلسه کمیسیون با دو دستور کار پیگیری شد؛ ابتدا  6 حقوقدان معرفی‌شده از سوی ریاست قوه قضائیه جهت تصدی 3 کرسی حقوقدانی شورای نگهبان در صحن کمیسیون حاضر شدند و ضمن معرفی سوابق تحصیلی و کاری‌شان، به ارائه برنامه‌های خود برای عضویت در شورای نگهبان پرداختند.

وی افزود: همچنین در بخش دوم نشست، اعضای کمیسیون میزبان علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه بودند تا وی طی گزارشی، به تشریح آخرین تحولات سیاسی ـ بین‌المللی و اقدامات دستگاه سیاست خارجی بپردازد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: در همین راستا آقای باقری ضمن تشریح ابعاد بحران اوکراین و پیامدهای آن بر تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، به موضوع سفر «بایدن» به منطقه نیز پرداخت و با بیان سناریوهای احتمالی درباره این سفر، تأکید کرد که سفر بایدن در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند و هدف‌های پیش‌بینی‌شده برای آن تحقق پیدا نکرد.

عمویی گفت: همچنین درباره اقدامات صورت‌گرفته در دستگاه سیاست خارجی کشور برای پیگیری عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس مباحثی مطرح شد که مورد توجه وزارت امور خارجه در سال گذشته بود.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه آقای باقری بر پایدارسازی روابط اقتصادی کشورمان با کشورهای مختلف تأکید کرد، عنوان کرد: به‌گفته معاون سیاسی وزارت خارجه، تثبیت جایگاه ایران در کریدورهای بین‌المللی یکی از موضوعات هدف‌گذاری‌شده در این وزارتخانه است و در همین راستا جمهوری اسلامی ایران باید نقش خودش را در سوآپ انرژی در منطقه تقویت کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بخش دیگر جلسه کمیسیون به بررسی روند مذاکرات هسته‌ای اختصاص یافت و بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده روشن شد که ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اعضای 1+4 از طریق هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا  آقایان «بورل» و «مورا» ادامه دارد و موضوعات در حال گفت‌وگو است.

عمویی تصریح کرد: نمایندگان در این جلسه بر ضرورت اخذ تضمین‌های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام تأکید کردند، همچنین حل‌وفصل موضوعات پادمانی یکی از موضوعاتی بود که مورد تأکید نمایندگان قرار گرفت.

وی با ابراز اینکه "مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و همچنین نمایندگان حاضر در جلسه بر پیگیری هدف انتفاع اقتصادی مردم از توافق احتمالی تأکید کردند" گفت:‌ اعضای کمیسیون امنیت ملی در این نشست بر اهمیت راستی‌آزمایی از رفع تحریم‌های طرف‌های غربی علیه ایران در صورت کسب توافق هم تأکید کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها