امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۰۵۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
یک سایت صهیونیستی می‌گوید: ایران در آستانه رسیدن به فناوری موشک بین‌قاره‌ای است و می‌تواند چنین موشک‌هایی را تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، در حالی که صهیونیست‌ها تا همین چند سال قبل ادعا می‌کردند تصاویر موشک‌های تولید شده در ایران غیرواقعی و فتوشاپ است، اکنون یک سایت صهیونیستی می‌گوید: ایران در آستانه رسیدن به فناوری موشک بین‌قاره‌ای است و می‌تواند چنین موشک‌هایی را تولید کند.

«مایا کارلین» سردبیر بخش امور دفاعی خاورمیانه در وبسایت تحلیلی 1945، با طرح این پرسش که آیا ایران در آستانه رسیدن به فناوری موشک بین قاره‌ای است؟ می‌نویسد: ایران اخیرا برنامه‌های خود را برای انجام آزمایشی موشک سوخت جامد جدید در آینده نزدیک تایید کرد. تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده توسط شرکت آمریکایی مکسار، موشکی را نشان می‌داد که روی یک سکوی پرتاب صحرایی که توسط ایران برای آزمایش‌های گذشته استفاده شده بود، قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع ایران همچنین پرتاب آزمایشی این کشور در سال گذشته را «موفقیت‌آمیز» توصیف کرد. در حالی که تاریخ برنامه فضایی ایران بی‌تردید مملو از شکست است. علی‌رغم شکست احتمالی پرتاب آزمایشی ایران، این رژیم در حال ارسال پیامی به دشمنان خود از جمله آمریکاست. از آنجایی که تنش‌ها بین ایران، آمریکا و دشمنان منطقه‌ای اش آن در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، پرتاب آزمایشی جمهوری اسلامی ایران حاوی پیام است.

به گفته منابع خبری دولتی ایران، دو پرتاب آزمایشی موشک حامل ماهواره بر سوخت جامد ذوالجناح برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

در حالی که ایران در دهه گذشته چندین شکست در بخش فضایی خود متحمل شده است، این کشور از پا ننشسته و همچنان مجدانه پیگیر به انجام رساندن این کار است. تهران در اردیبهشت ۱۳۹۹ اولین ماهواره نظامی موفق خود را به فضا پرتاب کرد. نور-۱ که توسط پرتابگر فضایی سه مرحله‌ای قاصد (SLV) بومی حمل می‌شد. این پرتاب موفقیت‌آمیز بسیار مهم بود زیرا اولین موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در برنامه فضایی جدید نظامی خود محسوب می‌شد. علاوه‌بر این، قابلیت سوخت جامد، طراحی موشک‌های بالستیک ایران را زمانی که در آینده روی این سلاح‌ها اعمال شود، پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر می‌کند.

آخرین پرتاب آزمایشی ایران تنها یک روز پس از کشته شدن مرموز یک دانشمند ایرانی در «ماموریت» انجام شد.. ترور دانشمندان ایرانی ممکن است توسط اسرائیل تداوم یابد، زیرا بدون شک پیشرفت ایران را به عقب می‌اندازد. دکترین آغاز (begin) رژیم صهیونیستی می‌گوید اسرائیل باید پیشگیرانه عمل کند تا اطمینان حاصل شود که دشمنانش به قابلیت‌های هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند.

آخرین پرتاب آزمایشی ایران نشان می‌دهد که این کشور می‌تواند به قابلیت‌های پرتاب مورد نیاز برای اجرای یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) موفق امیدوار باشد.

مایا کارلین، تحلیلگر مرکز سیاست امنیتی رژیم صهیونیستی و عضو سابق موسسه آنا سوبول لوی در سازمان IDC Herzliya اسرائیل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها