يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۵۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
به گفته یک اقتصاددان مشهور نیویورک، در سایه اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم، این کشور با یک بحران بزرگ اقتصادی مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از بلومبرگ، نوری‌یل روبینی، اقتصاددان مشهور آمریکایی، پیش‌بینی کرد که آمریکا با یک بحران اقتصادی سنگین مواجه خواهد شد.

روبینی نسبت به یک رکود و بحران اقتصادی شدید قریب‌الوقوع در آمریکا هشدار داد و دلیل آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرای برخی‌ سیاست‌ها در راستای کنترل تورم که به بالاترین میزان در 40 سال گذشته در این کشور رسیده، عنوان کرده است.

وی می‌گوید: من فکر می‌کنم دلایل زیادی وجود دارد که ما با یک رکود شدید و بحران مالی و بدهی سنگین مواجه خواهیم شد.

این اقتصاددان می‌گوید: اقتصاد آمریکا در یک دوره رکود تورمی است و این در حالی است که نسبت بدهی‌ هم در حال افزایش است.

وی می‌گوید: این حرف هم که قرار است این بحران اقتصادی کوتاه و سطحی باشد به طور کامل توهم است.

این اقتصاددان که استاد دانشگاه نیویورک و معاون اجرایی موسسه روبینی ماکرو است، از سوی وال‌استریت به خاطر پیش‌بینی بحران اقتصادی 2009-2008 به «دکتر روز قیامت» یا «دکتر دووم» معروف شده است.

موضوع بحران اقتصادی در آمریکا مدتی است که مورد توجه کارشناسان اقتصادی قرار گرفته است زیرا بانک مرکزی این کشور در تلاش است تا با بالا بردن نرخ بهره، تورم در این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها