يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۶۲۸
زمان انتشار: ۰۸:۳۲     ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
بیانیه مطبوعاتی
سفارت پاکستان در تهران با همکاری انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان (REAP) "جشنواره برنج پاکستانی" را در هتل اسپیناس پالاس مورخ 5 مرداد 1401 برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایران پرس، مقامات دولتی ایران، واردکنندگان برنج، بازرگانان، نمایندگان رسانه ای، دیپلمات‌ها، مقامات بازرگانی سفارت‌خانه‌ها و اعضای جامعه پاکستانی مقیم ایران در این مراسم حضور داشتند. آقای هومن فتحی، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه برنامه از هیئت انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان استقبال کرد. در این مراسم، آقای علی حسام اصغر، رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان به پتانسیل صادرات برنج پاکستانی به ایران که به بیش از 30 درصد از سهم بازار ایران رسیده است، اشاره کرد. وی همچنین تاکید کرد که کیفیت و استاندارد برنج پاکستانی بی بدیل بوده و افزایش تقاضای آن در منطقه و فراتر از آن مشهود است. رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان بر اهمیت تبادلات رو به رشد بخش خصوصی دو طرف در تقویت روابط اقتصادی دوجانبه پاکستان و ایران و رسیدن به هدف 5 میلیارد دلاری تجارت دوجانبه تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد: جشنواره برنج بخشی از مجموعه فعالیت‌های بزرگداشت سالگرد طلایی استقلال پاکستان و برقراری روابط دیپلماتیک 75 ساله با ایران است. در پایان این مراسم غذاهای لذیذ پاکستانی و ایرانی تهیه شده با برنج باسماتی معطر دانه بلند پاکستانی سرو شد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها