أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۶۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: براساس بررسی های آماری صورت پذیرفته، تعداد اهدا و پیوند عضو طی ۴ ماهه ابتدایی سال۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، کریمی افزود: با ایثارگری و اعلام رضایت خانواده‌های اهداکننده مرگ مغزی و فعالیت‌های شبانه روزی همکاران دلسوز و خدوم اهدا در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵۶ نفر به اهدای عضو رسیده اند.

وی گفت: شاخص تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ ۱۲.۸ بوده است. این در حالی است که در زمان مشابه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۱۵۱و ۲۸۳ نفر بوده است یعنی تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۴ و ۱۰.۲ بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تعداد ۶ انتقال هوایی ارگان حیاتی شامل قلب، کبد، کلیه و روده به بیمارانی که حیاتشان منوط به پیوند بوده است، انجام شده که در حال حاضر به زندگی عادی خود برگشته اند.

کریمی ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۰ درصدی اهدا و در تیرماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۰ درصدی اهدای عضو نسبت به سال ۱۴۰۰ روبرو بوده ایم که این رقم در تهران در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵ نفر و در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۰ و ۳۳ نفر بوده است که نشان از حرکت رو به جلو و نتیجه اقدامات صورت پذیرفته در حوزه‌های مختلف مدیریت پیوند است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این روند بیش از پیش ادامه یابد و با افزایش تعداد اهدا و پیوند شاهد نجات بیماران و جهش بزرگی در این زمینه باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها