يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۰۷۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد‌ با خروج از روسیه در نیمه نخست امسال 2.34 میلیارد دلار خسارت دیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل فارس، شرکت خودروسازی رنو در گزارش مالی جدید خود اعلام کرد، با خروج از روسیه که دومین بازار بزرگ این شرکت بوده است، در نیمه نخست امسال 2.3 میلیارد یورو (2.34 میلیارد دلار) خسارت دیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «نتیجه توقف فعالیت در روسیه، بیشتر به دلیل کاهش ارزش دارایی ها، ماشین آلات و تجهیزات، دارایی های نامشهود(دارایی هایی مانند برند، مالکیت فکری، ایده‌ ها، روش کسب و کار) سرقفلی AVTOVAZ (خودروساز روسی) و رنو روسیه و همچنین کاهش ارزش دارایی های خاص متعلق به سایر نهادهای گروه و نتیجه واگذاری به واحدهای روسی، خود را به صورت ضرر 2.3 میلیارد یورویی در نیمه نخست سال 2022 نشان داده است.»

شرکت رنو، فعالیت در روسیه پس درگیری نظامی با اوکراین در ماه مارس متوقف کرد. سپس در ماه می 100 درصد سهام خود در رنو روسیه و 68 درصد سهام خود شرکت AVTOVAZ (خودروساز روسی) را فروخت.

دارایی های این شرکت در شانزدهم ماه می به مالکیت دولتی روسیه منتقل شد.

ژان دومینیک سنار، رئیس هیئت مدیره شرکت رنو در آن زمان، این تصمیم را دردناک اما برای محافظت از کارکنان روسی رنو ضروری خواند.

مقامات روسی اعلام کردند، قصد دارند یک خودروی برند داخلی را در کارخانه سابق رنو راه اندازی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها