أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۰۷۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سازمان هواپیمایی کشوری از بروز حادثه برای هواپیمای آتا خبر داد و اعلام کرد: این هواپیما در زمان برخاستن دچار ترکیدگی لاستیک چرخ شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: ساعت 6 صبح امروز پرواز شماره 6643 شرکت هواپیمایی آتا از مبدأ مشهد مقدس به‌مقصد نجف پس از برخاستن از فرودگاه دچار ترکیدگی لاستیک چرخ گردید و به‌دلیل رعایت مسائل ایمنی، خلبان پس از کاهش سوخت با ادامه پرواز در فضای تقرب مشهد و رسیدن به وزن مجاز در باند فرودگاه مشهد هواپیما را فرود آورد.

در ادامه خلبان درخواست تخلیه مسافران از طریق سرسره نجات را صادر کرد و 168 مسافر و خدمه پرواز همگی سالم هواپیما را ترک کردند.

هم‌اکنون یک تیم متشکل از کارشناسان حوادث سازمان هواپیمایی کشوری و بخش ایمنی شرکت مربوطه به محل اعزام شدند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است موضوع حوادث اخیر ترکیدگی لاستیک هواپیماها مورد پایش سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته ‌و اقداماتی نیز انجام شده است.

با توجه به یافته‌های متفاوت از این رویدادها، مقرر است بخشنامه ایمنی مضاعفی در سه حوزه فرودگاهی، شرکت‌های هواپیمایی و مؤسسات تعمیر و‌ نگهداری چرخ‌ها صادر شود تا زمینه ارتقای ایمنی پروازها فراهم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها