يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۱۰۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
به دنبال آمار ضعیف تولیدات کارخانه های چین و ژاپن در ماه جولای، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه را به 103 دلار در هر بشکه کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از رویترز، به دنبال آمار ضعیف تولیدات کارخانه های چین و ژاپن در ماه جولای که بر چشم انداز تقاضا تاثیر گذاشته و درحالی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست این هفته مقامات اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت هستند، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 91 سنت کاهش 103.06 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 21 سنت کاهش 97.41 دلار معامله شد.

قرنطینه های کرونایی جدید در چین، بهبود فعالیت کارخانه ها در این کشور در ماه ژوئن را از بین برد. چین، بزرگ ترین واردکننده نفت خام در جهان است.

فعالیت کارخانه های ژاپن نیز، ضعیف ترین رشد در 10 ماه منتهی گذشته را در ماه جولای ثبت کرد.

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «شاخص ناامیدکننده مدیران خرید چین، عامل اصلی کاهش قیمت نفت در معاملات امروز است.»

«آمارها نشان می دهد کاهش غافلگیرکننده فعالیت های اقتصادی، نشان دهنده این وضعیت است که بهبود دومین اقتصاد جهان ممکن است آن طور که انتظار می رفت نباشد و این امر چشم انداز بازار نفت را تیره کرده است.»

نفت برنت و WTI، ماه جولای را در حالی به پایان بردند که دومین ماه متوالی کاهشی را برای نخستین بار از سال 2020 ثبت کردند.

تحلیلگران بانک ANZ گفتند، فروش سوخت به رانندگان در انگلیس رو به کاهش است، در حالی که تقاضای بنزین در این زمان از سال همچنان از میانگین پنج ساله خود کمتر است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم پیمانانش نظیر روسیه، موسوم به اوپک پلاس، روز چهارشنبه برای تصمیم گیری در مورد تولید ماه سپتامبر نشست دارند.

دو منبع آگاه از 8 منبع  گفتند، احتمال دارد در مورد یک افزایش تولید ملایم در نشست سوم آگوست گفت‌وگو شود اما باقی گفتند، تولید تغییر نخواهد کرد.

این دیدار پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان در ماه گذشته انجام شد.

هلیما کرافت در یادداشتی نوشت: «در حالی که سفر بایدن به عربستان هیچ دستاورد فوری نفتی نداشت، ما معتقدیم که عربستان با ادامه افزایش تدریجی تولید تلافی خواهد کرد.»

در عین حال، حفاران آمریکایی در ماه جولای 11 دکل به دکل های فعال اضافه کردند و تعداد دکل‌ های  نفت خود را برای بیست و سومین ماه متوالی افزایش داده‌‌اند.

هیثم الغیص، دبیرکل جدید اوپک گفت، عضویت روسیه در اوپک پلاس برای موفقیت توافق این گروه حیاتی است.

سطح پای ‌بندی اوپک پلاس به توافق تولید در ماه ژوئن به 320 درصد رسیده که در ماه می 256 و ماه قبل از آن 220 درصد بوده است که نشان از عدم تولید کافی دارد.

سطح تولید اوپک پلاس در ماه گذشته میلادی از سطح مورد توافق و برنامه ریزی شده 2.84 میلیون بشکه در روز کمتر است.

اکثر تولیدکنندگان اوپک به دلیل کاهش قیمت در سال‌‌های اخیر و همچنین فشار بر سرمایه‌ گذاران برای کنار گذاشتن سوخت‌‌ های فسیلی و یافتن انرژی ‌های جایگزین، از کمبود سرمایه ‌گذاری شدید رنج می‌ برند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها