يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۱۲۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از نیمه جنوبی و نیز ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد و گفت: از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی به تدریج از سمت غرب وارد کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با میزان با اعلام آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی، گفت: امروز سه‌شنبه در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و نیز مناطقی از غرب و جنوب استان فارس، ارتفاعات هرمزگان و همچنین اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، بیشتر در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، بارش پراکنده رخ خواهد داد و احتمال رگبار باران و رعد و برق و وزش باد هم وجود دارد.

وی افزود: از فردا چهارشنبه تا روز جمعه بخش‌هایی از شمال غرب کشور و نیز ارتفاعات هرمزگان، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین ارتفاعات هرمزگان بارش پراکنده را خواهند داشت. در سایر مناطق کشور تا روز جمعه جوی نسبتا پایدار را خواهیم داشت.

رفیعی ادامه داد: از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی به تدریج از سمت غرب وارد کشور خواهد شد و بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز را در بر می‌گیرد و در سواحل دریاز خزر هم بارش را شاهد خواهیم بود که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: طی ۵ روز آینده هم در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و نیز جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشورمان وزش باد شدید، پدیده غالب خواهد بود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت با شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به کشورمان، سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: آب‌های شرقی دریای عمان از امروز تا روز شنبه و آب‌های دریای خزر هم روز شنبه مواج و متلاطم خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری است و در بعضی از ساعات وزش باد و نیز افزایش ابر را خواهد داشت و احتمال بارش پراکنده هم وجود دارد. بیشینه دما ۳۵ و کمینه دما هم ۲۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها