أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۳۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
وزیر نفت عراق اخبار رسانه‌ها درباره موافقت اوپک پلاس برای افزایش 100 هزار بشکه‌ای تولید نفت این گروه در ماه سپتامبر را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «احسان عبدالجبار اسماعیل» وزیر نفت عراق روز چهارشنبه اخبار رسانه‌ها درباره افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در سپتامبر پیش رو را تایید کرد.

وی گفت: اوپک پلاس بر ثبات بازارهای جهانی نفت، تلاش برای کاهش چالش‌های امنیتی، سیاسی و بهداشتی پیش روی جهان و تلاش برای دستیابی به تعادل بین عرضه و تقاضا تاکید دارد.

وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای به نقل از وزیر نفت در جریان شرکت در نشست ماهانه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک - غیراوپک (JMMC) , نشست وزیران اوپک و کشورهای متحد از طریق ویدئو کنفرانس گفت: این جلسات شامل بررسی تحولات بازار نفت و استماع گزارش‌های تهیه شده توسط نهادهای پژوهشی در سازمان در مورد متغیرها و عوامل مؤثر و تأثیر آنها بر عرضه و تقاضا در بازار نفت بود.

عبدالجبار تاکید کرد: برای جبران افزایش پیش‌بینی شده تقاضای جهانی، با افزودن مقدار (۱۰۰) هزار بشکه  نفت در روز، سقف تولید برای ماه سپتامبر افزایش می‌یابد.

در این بیانیه ضمن اشاره به پیگیری تحولات بازار نفت و اتخاذ تدابیر مناسب از سوی اوپک پلاس، آمده است: افزایش جدید تولید نفت بین کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و کشورهای تولیدکننده هم پیمان آن توزیع می‌شود.

رویترز دیروز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود: اوپک پلاس با افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌‌ای تولید نفت این گروه در ماه سپتامبر موافقت کردند.

اوپک پلاس، شامل کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه است. این گروه از ابتدای شیوع کرونا و کاهش تقاضا، به میزان ۱۰ میلیون بشکه از تولید خود کم کردند تا مانع از فزونی نفت در بازار شوند. با بهبود شرایط و کاهش شیوع کرونا، این گروه به تدریج شروع به افزایش تولید کردند.

اوپک پلاس در نشست گذشته خود در اوایل ماه جولای تصمیم گرفت تا به افزایش تولید بیشتری داشته باشد و ماهانه ۶۴۸ هزار بشکه در روز در ماه‌های جولای و آگوست تولید داشته باشد. رقم قبلی افزایش تولید این گروه ۴۳۲ هزار بشکه در روز بود. 

قرار بود، اوپک پلاس همه کاهش تولید خود که در سال ۲۰۲۰ اجرا کرده را جبران کند. اما اوپک پلاس تا ماه ژوئن، به علت تحریم برخی از اعضا و کمبود سرمایه گذاری در سایر کشورها که توانایی افزایش تولید آن را از بین برد، تقریبا  سه میلیون بشکه در روز از سهمیه تعیین شده عقب مانده بود.

رویترز همچنین گفته است، این میزان جدید افزایبه گفته تحلیلگران توهینی به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از سفرش به عربستان و درخواست از ریاض برای افزایش تولید است.

این افزایش، معادل ۸۶ ثانیه تقاضا برای نفت در جهان طی یک روز است و پس از هفته ها گمانه زنی که سفر بایدن به غرب آسیا و مجوز واشنگتن برای فروش سیستم دفاع موشکی به ریاض و امارات، نفت بیشتری به بازار وارد خواهد کرد، صورت گرفت.

رعد الکادیری، مدیر‌عامل بخش انرژی، آب و هوا در گروه اوراسیا گفت: «این رقم آنقدر کم است که بی معنی است. از نظر فیزیکی، یک نقطه حاشیه ای است. به لحاظ ژست سیاسی، تقریباً توهین آمیز است.»

آمارهای اوپک نشان می‌دهد، این افزایش ۱۰۰ هزار بشکه ‌ای، یکی از کمترین ارقام افزایش‌ تولید از زمان معرفی سهمیه‌ های اوپک در سال ۱۹۸۲ به شمار می رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها