يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۱۴۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه از روز شنبه آینده موج‌ بارشی جدید وارد کشور خواهد شد، گفت: در منطقه زابل وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که منجر به خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، «فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی کشور، آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: در ۲۴ ساعته آینده در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی و برخی نقاط مازندران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا (جمعه) در اکثر نقاط کشور جوی آرام را خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال رخداد رگبار پراکنده وجود دارد.

گودرزی با اعلام اینکه از روز شنبه با ورود موج‌های ضعیفی در نوار شمالی کشور در این مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود، گفت: در روز شنبه آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در قم، مرکزی و ارتفاعات  و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب در استان‌های همدان، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، غرب کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران در برخی از مناطق رعدوبرق و وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه علاوه بر اردبیل در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌ شمالی بارش‌ها به نسبت شدیدتر خواهد بود و تقریباً تا روز دوشنبه بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در دو روز آینده علاوه بر بارش‌ها در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که منجر به خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

فردا وزش باد شدید در تهران

گودرزی بیان کرد: از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جو تهران اعلام کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد را خواهیم داشت.  بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۹ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا وزش باد شدید در تهران پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها