أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۴۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: مکاتاباتی با صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان به منظور اعطای وام به دانشجویانی که قصد حضور در پیاده روری اربعین را دارند، انجام شده است.

به گزارش پایگاه 598، محمدعلی اسلامی، مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در ارتباط با پیاده‌روی اربعین گفت: اقدامات خوب و گسترده‌ای در سطح ستادی در حوزه وزارت علوم انجام شده است. هر سال در وزارت علوم برای هماهنگی‌های بین بخشی و دانشگاهی ستاد اربعین تشکیل می‌شود.

وی افزود: ابلاغیه‌هایی برای روسای دانشگاه‌های کشور ارسال شده تا برای تسهیل گری اعزام دانشجویان اقدام شود.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با اعطای وام به دانشجویانی که قصد سفر اربعین را دارند، گفت: مکاتاباتی با صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان به منظور اعطای وام به دانشجویانی که قصد حضور در پیاده روری اربعین را دارند، انجام شده است. تسهیلاتی به میزان سه تا پنج میلیون برای هر دانشجو در نظر گرفته شده است.

اسلامی با اشاره به تجربه قرارگاه راهیان نور(قرارگاه شهید علم‌الهدی) که هرسال در وزارت علوم تشکیل می‌شود، افزود: همان قرارگاه‌ها متولی حوزه راهپیمایی اربعین هستند که به قوت خود در حال پیگیری است.

وی در زمینه ثبت نام دریافت وام گفت: هماهنگی‌های لازم در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر تاریخ دقیق آن را اعلام کنیم.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: کلیه دانشگاه‌ها موظف هستند تسهیلات اربعین، ویژه دانشجویان را مهیا کنند و ابلاغیه به همه‌ی دانشگاه‌ها ارسال شده است. دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه ایلام و دانشگاه چمران اهواز که محل اتصال بین کشور ما و کشور عراق هستند، به صورت جدی تر نقش میان‌داری و تسهیل گری بین کشور ایران و عراق ایفا می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها