کد خبر: ۵۱۱۸۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
سورنا ستاری با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۰۰-۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه دفاعی داریم.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی ارتش اظهار داشت: نوآوری در حوزه دفاعی بسیار مهم است، در زمان دفاع مقدس نیز هر جا نوآوری داشتیم پیروز شدیم، و گرنه در حالت برابر امکانات و تجهیزات دشمن با ما قابل مقایسه نبود.

وی افزود: پیروزی‌های ما در حوزه دفاعی مدیون نوآوری‌های ماست. تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان است و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ - ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه دفاعی داریم.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان باید برای افراد و نیروی انسانی بیشتر از شرکت‌ها ارزش قائل شویم زیرا آینده کشور دست افراد نوآور و خلاق بوده و نقش افراد متخصص در حوزه دفاعی حیاتی و مهم است.

ستاری با اشاره به اینکه باید در حوزه دفاعی به سمت جذب شرکت‌های خصوصی دانش بنیان برویم، افزود:‌ در حوزه دفاعی باید هدف گذاری‌های بزرگی انجام شود و برای تحقق این امر باید با شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان همکاری کرد. توسعه نوآوری به واسطه سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش دفاعی با شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: اگر می‌خواهید نوآوری وارد محصول شود موقعی به صورت ساختاری اتفاق می‌افتد که سرمایه خصوصی وارد بخش دفاعی شود.

 معاون علمی فناوری رئیس جمهور در پایان عنوان کرد: تشکیل پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان برای آوردن سرمایه خصوصی به علم و فناوری است و سعی می‌کنیم تحولی در علم و فناوری به واسطه درگیر کردن شرکت‌های خصوصی ایجاد کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها