کد خبر: ۵۱۱۸۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
شهروند خبرنگار
صادق امامی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار تالار وحدت تهران که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد طی سخنانی از مشکلات خود در بررسی ابهامات یک پرونده اقتصادی در قم پرده برداشت و به برخی از تهدید‌ها و موانع پیش رویش اشاره نمود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، صادق امامی خبرنگار در آیین بزرگداشت روز خبرنگار تالار وحدت تهران که با حضور وزیر ارشاد، وزیر صمت و برخی از مدیران رسانه های کشور برگزار شد طی سخنانی از مشکلات خود در بررسی ابهامات یک پرونده اقتصادی در قم پرده برداشت و به برخی از تهدید‌ها و موانع پیش رویش اشاره نمود. ایشان حمایت قوه قضائیه از خبرنگاران و گزارشگران فساد را خواستار شد.
 
 
گفتنی است سال گذشته آقای غلامحسین اسماعیلی در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره حمایت دستگاه قضا از گزارشگران فساد، گفته بود: ما عقیده داریم که برای مبارزه با فساد عزمی همگانی لازم است و گزارش‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بستتری مناسب برای شناسایی مفاسد و برخورد با آنهاست.

وی گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات نمایندگان افکار عمومی جامعه و چشمان تیزبین مردم در گوشه و کنار این کشور هستند و ما اعلام می‌کنیم این افراد مثل ضابطان قضایی مورد حمایت دستگاه قضا هستند.
 
به گزارش پایگاه 598، یاد آور می شود حجت‌الاسلام‌ حسن غریب دادستان قم نیز چندی پیش در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری 598 در خصوص پرونده شکایت خبرنگار روزنامه فرهیختگان که در سفری به استان قم مورد سوء قصد قرار گرفته بود گفت: این پرونده در قم تشکیل و به جدیت در حال پیگیری است ولی چون در حال حاضر در مرحله تحقیقات می باشد از بیان جزئیات آن معذوریم.
 
وی دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده را گفت: پس از طرح شکایت این خبرنگار، پرونده تشکیل و تحقیقات در این خصوص شروع و وسیله نقلیه مرتکبین شناسایی شده اما چون سوء قصد اتهام بزرگی می باشد و به راحتی نمیتوان آن را اعلام کرد، برای بررسی دقیق‌تر احتیاج به زمان بیشتری می‌باشد.

گفتنی است 30 فروردین ماه خبری در رسانه ها منتشر شد که خبرنگار فرهیختگان که برای پیگیری گزارشی در خصوص ابهامات یک مجتمع بین راهی به استان قم سفر کرده بود، در راه برگشت به تهران به ایشان سوءقصد شد.

بیستم اردیبهشت ماه سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در پاسخ به سوال درباره "اتفاقی که برای خبرنگار فرهیختگان در قم رخ داد"، گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی و اصحاب رسانه در مبارزه با فساد مهم است و در قوانین تاکید بر این امر شده است. در ارتباط با موارد فساد مثل سوت زنی حتما در چارچوب قانونی اقدام می شود و به مراجع مرتبط موارد فساد گزارش می شود و تحت حمایت قرار می‌گیرند. در مورد خبرنگار عزیز فرهیختگان به محض اطلاع موضوع پیگیری و پرونده در قم تشکیل شده و وسیله نقلیه مرتکبین شناسایی شده است و قطعا نه تنها با این مورد بلکه در هر موردی برخورد قاطع می کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها