يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۴۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه محیط های آموزشی ما باید جذاب باشند تا دانش آموزان با رغبت به مدرسه بیایند، گفت: جوانان ما را به روز کنید، چیزی کم از عالم نداریم. هیچ چیزی بدون اراده انسان ساخته نمی‌شود، شما انسان های صاحب اراده و محکم بسازید. اردوهای عملی بسیار مهم هستند و به عنوان سپاه آماده ایم تمام ظرفیت های ممکن را در اختیار قراردهیم. آنچه داریم متعلق به اینها و ملت است و ملک شخصی ما نیست.

به گزارش پایگاه 598 سردار حسین سلامی در دومین روز از سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران از روز گذشته آغاز شده و تا 31 مردادماه ادامه دارد گفت: خداوند معلم اکبر بشریت است. حتی خلقت آدم با تعلیم اسما آغاز شد. ارزش علم در مکتب الهی اسلام والاست، حتی تعقل مربوط به علماست.
وی افزود: تعلیم آنچه که انسان نمی‌داند از طریق تعلیم کتاب و حکمت از طریق انبیای الهی، جزو ارزش‌های والای علم و حکمت است. معلمی شغل انبیای الهی است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه معلم، یک نقطه منفصل از حیات اجتماعی نیست، بلکه حقیقتی جاری، شحصیتی تکثیر شونده و الگویی تعمیم یابنده است گفت: معلم جامعه را برای آینده می سازد. کسانی که بنای عظیم ساخت انسانی کشور را برای آینده می‌سازند معلمان ما هستند. وسعت هرکشور به ابعاد و طول و عرض جغرافیایی اش نیست، بلکه عنصر اصلی که عظمت وسعت و شکوه جامعه را تعیین می‌کند وسعت روح ها، ذهن ها و قلب هاست.
سلامی ادامه داد: انسان ها وسعت یابنده هستند و می‌توانند اقطار آسمان ها و زمین را طی کنند.
وی با بیان اینکه کودکان تا قبل از دبستان از محیط خانه و روابط و عواطف و تعلیمات پدر و مادر تاثیر می‌پذیرند عنوان کرد: در دوره ابتدایی بیشترین تأثیر پذیری کودکان از معلمان است. آن کسی که ابتدا جوهر خواندن را در اعماق وجود یک کودک جای می‌دهد، در حال ساختن زیربنای وجودی انسانی با عظمت است. پس ببینید چقدر جهان در اختیار شماست. هر انسان، یک جهان است و چقدر کار شما معلمان پراهمیت است.
فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: کودکان ذهن‌هایی آماده پذیرش اندیشه‌های ناب و خالص دارند؛ قلب هایی که هنوز بر فطرت الهی انسان استوارند، فطرت های پاک و دست نخورده و سرشتی تربیت پذیر. دوران 12 ساله تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، شکل پذیرترین حالت شخصیت انسان است و این شخصیت بعدها به تدریج سُلب و شکل پذیری‌اش سخت می‌شود.
وی افزود: ساختن جسم و روح و معنابخشی به انسان های پاکی که در اختیار شما هستند، زیباترین شغل و دقیقا امتداد فعالیت انبیای الهی است. زیربنای این تمدن ساخت انسان های اندیشمند است. اگر می‌خواهید تمدن بسازید، انسان ها را بسازید. پایه اندیشه را محکم کنید. برای ما که در مسیر یک نبرد تمدنی قرار داریم و می‌خواهیم نظام و جامعه را با ارزش های اسلامی اداره کنیم، مقدمات چنین امری در آموزش و پرورش نهاده می‌شود.
سلامی با اشاره به اینکه امروز زبان و قلم سلاحی است که می‌تواند ما را از قلب یک نبرد نیرومند خارج کند گفت: دشمن زوایای مختلف نبرد را به روی ما گشوده و همه راه‌ها را طی کرده است؛ از قدرت نظامی اش تا حد ممکن استفاده و از تحریم‌ها بهره برده، از نبردهای نیابتی برای محاصره امنیتی ما بهره برده است، از نبرد اطلاعاتی عظیم، ترور، خرابکاری، دستکاری در نظام امنیت داخلی ما استفاده و تمام ابزارهای تهدیدات سخت را استفاده کرده، اما راه بسته است و راهی برای غلبه دشمن وجود ندارد. اما ویرانگرترین تهدیدی که دشمن انتخاب کرده، حمله به ذهن ها و قلب هاست.
فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عادت کردن جوامع اسلامی به نرم های قدرت بین المللی را می‌خواهند به عنوان مسیر سعادت بشر نشان دهند، غربی سازی یا جهانی سازی، محصول تهاجم فرهنگی غرب بر جوامع اسلامی است تا جوانان آنگونه لباس بپوشند که غربی ها می‌خواهند. آنها می‌خواهند جوانان از تاریخ خود بیگانه و منفصل شوند و مظاهر استبداد را به عنوان ناجیان جهان تلقی کنند. اینها امروز تهاجم اصلی غرب است و شما معلمان در قلب این تهاجم ایستاده‌اید. شما در سنگر نشسته اید و کلامتان همانند گلوله هایی است که به قلب تفکر دشمن شلیک می‌شود وقتی که معارف اسلام را به دانش آموزان تان می‌آموزید و تاریخ را برای آنها زیبا می‌نگارید. تاریخ را به دانش آموزان تان درست بیاموزید.
وی افزود: محیط های آموزشی ما باید جذاب باشند تا دانش آموزان با رغبت به مدرسه بیایند. حتما آموزگاران ما مطالعه مستمر دارند و دانش شان مدام نو می‌شود. جوانان ما را به روز کنید، چیزی کم از عالم نداریم. هیچ چیزی بدون اراده انسان ساخته نمی‌شود، شما انسان های صاحب اراده و محکم بسازید. اردوهای عملی بسیار مهم هستند و به عنوان سپاه آماده ایم تمام ظرفیت های ممکن را در اختیار قراردهیم. آنچه داریم متعلق به اینها و ملت است و ملک شخصی ما نیست.
سلامی، آموزشِ پژوهش محور و مشارکتی را برای تولید دانش و پرورش دادن اذهان و قوی کردن آنها ضروری دانست و اظهار کرد: قدرت اندیشیدن و حل مسئله مهم است و فقط سواد داشتن کافی نیست. ما از همه معلمان و خادمان آموزش و پرورش سپاسگزاریم و با افتخار دست شما را می‌بوسیم که فرزندان ما را تربیت می‌کنید. نیازمند جهاد قوی برای حفاظت از جوانان و حفظ سلامت جسمانی و روحانی آنها هستیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برای برگزاری اردوهای پیشرفت و اردوهای راهیان نور آماده هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها