أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۲۴۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
رفتار اعضا و افراد نزدیک به اتاق بازرگانی تهران و ایران نشان می دهد که نظارتی بر اقدامات انجام گرفته در اتاق بازرگانی وجود ندارد و شائبه‌هایی مبنی بر ارتباط با شبکه جاسوسی و نفوذ وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، اخیراً خبر انتصاب کاوه مدنی، فرد محکوم به جاسوسی و ارتباط با موساد و سی آی ای به عنوان رئیس جدید «موسسه آب، محیط زیست و بهداشت» واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی درپی داشته است.

به‌دنبال کشف شبکه جاسوسی میراث پارسیان، با دستگیری همکاران و رفقای مدنی، کاوه مدنی نیز از کشور فراری داده شد و با بررسی اسناد و دلایل کافی، مشخص شد که وی یکی از نفوذی‌ها و جاسوس‌های آموزش‌ دیده‌ای است که با برنامه قبلی وارد دولت روحانی شده بود و ارتباطات گسترده‌ای با افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب دارد و بر همین در دادگاه انقلاب، محکوم شد.
 

 

اما در میان واکنش‌های تبریک مربوط به خبر انتصاب کاوه مدنی، پیام پدرام سلطانی - عضو و نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران – جای تأمل و توجه بیشتری دارد.

وی در توئیت خود نوشت: «تبریک به @KavehMadani و به همه آنانی که از کوتاهی روزافزون قامت مدیریت ایران و امحای کنش جهانی ما اندوهگینند.

رسیدن به کرسی‌های مدیریت جهانی برای شهروند ایرانی بسی دشوار شده‌است و اگر نصیب کسی شد گواهی است بر اینکه او یک سروگردن از رقبا بالاتر بوده است، که دیگر نشود ندیدش…»
 

 
البته این اولین باری نیست که سلطانی از کاوه مدنی حمایت می‌کند. هنگامی که کاوه مدنی از ایران فراری داده شد، سلطانی در توییتی نوشت:

«کاوه مدنی آدم فوق العاده ایست. ای کاش ۱۰۰ تا مانند او در دولت و سایر قوا داشتیم. آنوقت می‌شد از تدبیر و امید حرف زد. واقعاً ناجوانمردانه مورد هجمه و بی اخلاقی قرار گرفته است.»
 

 
اما این مواضع در حالی است که تقریباً یک ماه پیش، سرپرست وقت معاونت بین‌الملل نامه‌ای به دکتر مجتبی مدرس‌زاده، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران، وی را به عنوان نامزد ریاست و نائب‌رئیسی CACCI (کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه) پیشنهاد کرده‌اند.

در این نامه آمده است: «با عنایت به سابقه مثبت آقای دکتر سلطانی، به عنوان نائب‌رئیس کنفدراسیون و شناخت اعضای کنفدراسیون از ایشان و بخت مناسب جهت انتخاب، پیشنهاد می‌شود ایشان بعنوان کاندیدای رئیس کنفدراسیون و کاندیدای نائب رئیس، معرفی شوند».
 

 
پیشنهاد پدرام سلطانی برای کاندیداتوری ریاست و نائب‌رئیسی کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه، به عنوان یک مجمع بین‌المللی، در حالی است که وی مواضع توهین آمیزی نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی و دولت دارد، قابل تامل است.

به عنوان مثال در 25 دی‌ماه سال 1400، در خلال مذاکرات برای ایجاد راه‌های اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایه و کشورهای شرقی، در توئیتی نوشت:

«*اکازیون*

 یک ملک استثنائی به مساحت 1.648.000 کیلومتر مربع با دید شمال و جنوب دریا به فروش می‌رسد. پرداخت بدون پیش قسط در مدت 20-25 سال»
 

 

یا در توییتی دیگر با توجه به مذاکرات ایران  با روسیه و چین، می نویسد: «ایران مذاکره نمی‌کند، ایران مذاکره می‌شود»
 


ریاست هیأت مدیره شرکت‌های پرسال از تیر ۱۳۷۵ تاکنون، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از خرداد ۱۳۹۰ تا سال 97، عضو هیأت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و ایران از اسفند ۱۳۸۵ تاکنون و دبیرکلی اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از آذر ۱۳۸۲ تا اسفند ۱۳۸۵ بخشی از سلطانی تا کنون بوده است.

چرا هیچ نهادی بر اتفاقات درون اتاق بازرگانی نظارت ندارد؟
به موجب ماده (۶) قانون اتاق ایران شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، بالاترین رکن اتاق ایران است و بر اساس ماده (۸) همان قانون، وزیر صنعت‌، معدن و تجارت‌، وزیر امور اقتصادی و دارائی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و رئیس و دو نایب رئیس اتاق ایران اعضای شورا را تشکیل می دهند.

وظیفه اصلی شورا، نظارت دقیق بر عملکرد اتاق بازرگانی است و متاسفانه چند سال است که تشکیل جلسه نداده و در صورت تشکیل نیز، وزرا از حضور در آن اجتناب کرده و نمایندگان خود را به جلسه می‌فرستند.

باید از دولت سؤال کرد که دقیقا چه نظارتی بر اتفاقات درون اتاق بازرگانی دارد و چه کسی پاسخگوی حضور افرادی است که این چنین و بی مهابا به جاسوس شبکه نفوذ، پیام می‌فرستند؟

مسؤلیت دولت در نظارت بر اتفاقات و تخلفات اتاق بازرگانی در حالی است که وزیر محترم اقتصاد در سؤالی نسبت به اینکه دولت چه برنامه ای برای تشکیل شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی دارد، می‌گوید: اطلاعاتم در این زمینه فعلا کافی نیست و موضعی ندارم. 
به نظر می رسد که دولت و نهادهای نظارتی می بایست به اقدامات و رفتارهای اتاق بازرگانی بیش از پیش نظارت داشته باشند، بسیاری از رفت و آمدهای اقتصادی به واسطه اتاق بازرگانی و افراد دخیل صورت می پذیرد و اگر افرادی همچون پدرام سلطانی بخواهد از طرف مردم ایران نمایندگی در عرصه بین الملل داشته باشد، بعید است که بتوان سیاست تعامل با شرق و همسایگان و چین و روسیه را جلو برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها