أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۲۵۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت صنعت گفت: آنچه در مورد فولاد مبارکه در دوره جدید رخ داده رشد ۱۰ درصدی تولید و اصلاح افراد و اصلاح فرایندها بوده است و شاید بیش از ۵۰ تغییر در بدنه مدیریتی فولاد مبارکه رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،  امید قالیباف امروز در نشست خبری که در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه گفت: در روزهای گذشته مشاهده شد که نقدهایی نسبت به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه وجود داشت، اما صرف‌نظر از اینکه تخلف در فولاد مبارکه چقدر بوده است، ما در وزارت صمت سیاست‌مان به این گونه است که به دنبال رویه‌ها باشیم تا حتی یک ریال تخلف صورت نگیرد. از قوه قضاییه نیز خواسته‌ایم تا به این موضوع رسیدگی کنند و آنچه که تخلف واقعی و مشخص بوده، محرز شود.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: چرا که در مورد تخلفات مطرح شده در فولاد مبارکه باید اشاره کنم که ۵۷ همتان مربوط به فروش فولاد زیر قیمت بوده است و ممکن است این مسئله براساس سیاستی که دولت قبل در مورد آن تصمیم گرفته انجام شده باشد و ممکن است تخلف باشد و یا اینکه تخلف نبوده باشد که تشخیص آن بر عهده قوه قضاییه است.

وی افزود: آنچه در مورد فولاد مبارکه در دوره جدید رخ داده رشد ۱۰ درصدی تولید و اصلاح افراد و اصلاح فرایندها بوده است و شاید بیش از ۵۰ تغییر در بدنه مدیریتی فولاد مبارکه رخ داده است.

قالیباف بیان داشت: یکی از دستاوردهای ما اصلاح فرایندها و لغو قیمت‌گذاری دستوری در فولاد مبارکه بوده است؛ یعنی هیچ دستوری در رابطه با قیمت‌گذاری نداده‌ایم.

قالیباف بیان داشت: اما به این نکته نیز باید توجه کرد که یک جو آرام‌رسانی برای رسیدگی به تحقیق و تفحص مجلس درباره فولاد مبارکه لازم است تا قوه قضاییه بتواند در یک فضای منطقی به این گزارش رسیدگی کند. فولاد ذینفعان بسیار دارد و ممکن است برخی خبرهای نادرست و یا درستی اعلام شود و لذا نباید بزرگنمایی و کوچک‌سازی در مورد این مسئله صورت گیرد.

قالیباف در مورد آیین‌نامه واردات خودرو بیان داشت: آیین‌نامه به تصویب دولت رسیده است و به زودی و احتمالاً در هفته دولت جزئیات آن ابلاغ می‌شود و بعد هم اجرائی خواهد شد.

وی افزود: براساس آیین‌نامه سقف واردات خودرو ۲۰ هزار دلار خواهد بود، ضمن اینکه خودروهای وارداتی باید استانداردهای 85گانه را بگذرانند.

قالیباف گفت:‌ خودروهای اقتصادی خودروهایی هستند که در سطح جهانی ۵۰ درصد تقاضا را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت صمت درباره تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو و موافقت بانک مرکزی در این ارتباط اظهار داشت: بانک مرکزی معمولاً مخالفت‌هایی دارد، اما نکته ما تصویب آیین‌نامه واردات است که این مهم انجام شده است.

وی بیان داشت: تولید سیمان رشد یافته است و هفته یک میلیون و دویست هزار تن در بورس کالا عرضه می‌شود، در حالی که تقاضا برای آن ۷۵۰ هزار تومان است، در نتیجه باید به فکر صادرات مازاد بر تولید باشیم.

وی در رابطه با واردات لوازم خانگی اظهار داشت: ممنوعیت لغو واردات لوازم خانگی در پروسه تصمیم‌گیری است و این موضوع توسط وزارت صمت در حال بررسی است.

قالیباف درباره ثبت‌نام و برگزاری سومین مرحله قرعه‌کشی اظهار داشت: در این رابطه اقداماتی در دست انجام است و توان خودروسازان برای عرضه در حال بررسی است. احتمال داده می‌شود سومین دوره ثبت‌نام و قرعه‌کشی خودرو در نیمه اول شهریورماه انجام شود.‌

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها