کد خبر: ۵۱۲۵۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: تا شب گذشته ۲۹ حلقه چاه از منابع مناطق مختلف وارد مدار شبکه آبرسانی همدان شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایسنا، محمد ضروری با بیان اینکه خط انتقال آبرسانی به همدان در مراحل پایانی است، تصریح کرد: خط انتقال آب همدان در حال تکمیل است و امیدواریم حداکثر تا دو هفته آینده آب به همدان برسد.

وی با تأکید بر اینکه آرسنیک و بقیه فلزات سنگین موجود در آب تالوار به راحتی می‌تواند گرفته شود به‌طوریکه تصفیه‌خانه‌های موجود می‌تواند به راحتی آرسنیک آب را بگیرد، گفت: مهم خروجی تصفیه‌خانه است که آب با کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد که همین الان هم انجام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آرسنیک موجود در آب بسیار پایین‌تر از حد نرمال است، اظهار کرد: فلزات سنگین در همه منابع آبی وجود دارد اما استاندارد ایران بسیار سختگیرانه است و هیچ نگرانی در این زمینه نباید وجود داشته باشد چراکه تصفیه‌خانه‌های موجود می‌توانند به راحتی فلزات سنگین را بگیرند.

ضروری با تأکید بر اینکه خط قرمز وزارت نیرو سلامت مردم است، یادآور شد: از خروجی تصفیه‌خانه‌های آب همیشه نمونه‌گیری و آزمایش می‌شود. ضمن اینکه اگر آب کوچکترین آلودگی داشته باشد باعث شیوع اپیدمی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها