يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۵۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو بمب‌افکن استراتژیک این کشور بر فراز آب‌های بی‌طرف دریای ژاپن گشت‌زنی کرده‌اند، اما کره‌جنوبی مدعی است که این هواپیماها وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی‌اش شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این پرواز حدود ۷ ساعت به طول انجامیده و در بخشی از آن، جنگنده‌های اف-۱۶ کره‌جنوبی بمب‌افکن‌های روسی را همراهی کرده‌اند.

کره‌جنوبی مدعی است که هواپیماهای روسی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی‌اش شده‌اند و سئول اقدامات تاکتیکی معمول را در واکنش به این مسئله اتخاذ کرده است.

در میان ادعاهای مالکیتی متناقض در بسیاری از نواحی این منطقه، جنگنده‌های روسیه و چینی در سال‌های اخیر مکررا وارد این ناحیه شده‌اند.

بر خلاف «حریم هوایی»، یک «منطقه شناسایی پدافند هوایی» یا ADIZ معمولا بخشی است که کشورها به‌صورت یکجانبه از هواپیماهای خارجی می‌خواهند مراحل مشخصی را طی کرده و خود را معرفی کنند. هیچ قانون بین‌المللی مشخصی بر مناطق شناسایی پدافند هوایی حاکم نبوده و هیچ نهاد بین‌المللی این حریم را به رسمیت نمی‌شناسد.

روسیه ADIZ کره‌جنوبی را به رسمیت نمی‌شناسد. چین هم می‌گوید که این منطقه بخشی از «حریم هوایی سرزمینی» نبوده و همه کشورها باید اجازه رفت‌وآمد آزادانه در آن را داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها