يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۶۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
سخنگوی کاخ سفید با ادعای اینکه رئیس جمهور آمریکا مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، گفت بهترین راه در این زمینه نیز دیپلماسی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، علی‌رغم تاکید مکرر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه نه تنها برنامه‌ای برای ساخت سلاح اتمی ندارد بلکه حتی به سمت آن حرکت نیز نمی‌کند، واشنگتن بار دیگر این ادعاها را تکرار کرد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، «کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه مدعی شد: «رئیس جمهور [جو] بایدن تایید کرده که می‌خواهد از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند».

ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید ضمن تکرار بازی با کلمات درخصوص مسئله هسته‌ای ایران، اظهار داشت: «بهترین راه برای ما [درخصوص ایران] دیپلماسی است و باید ببینیم که آیا می‌توان به توافق رسید یا خیر».

پیش از این نیز «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید با متهم کردن ایران به عدم پایبندی کامل به توافق هسته‌ای در گذشته، اما ادعا کرد که دولت آمریکا متعهد به احیای برجام است.

شامگاه دوشنبه بود که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن پاسخ خود به نظرات ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها را به اتحادیه اروپا داده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک «متن نهایی» به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم».

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها