کد خبر: ۵۱۲۷۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
حسن پور مطرح کرد؛
مسئول سازمان بسیج اصناف گفت: در پویش کسبه حسینی بیش‌از یک میلیون بسته معیشتی توسط بازاریان جمع آوری شده و در هفته بسیج اصناف توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن‌پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به چهارم شهریور روز بسیج اصناف و بازاریان، گفت: چهارم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت شهید مهدی عراقی، با عنوان روز بسیج اصناف و بازاریان کشور نامگذاری شده و به مناسبت این روز، برنامه‌هایی در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بی تردید نامگذاری سالروز شهادت شهید شاخص اصناف حاج مهدی عراقی به عنوان روز بسیج اصناف نقطه عطفی در تاریخ کشور است تا ایثار، گذشت، ایمان و تقوای الهی را در نام بسیج باز تعریف کنند.

حسن‌پور در پایان یادآور شد: شهید مهدی عراقی در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۵۸ توسط گروهک منحرف فرقان در یکی از خیابان‌های تهران به همراه فرزند نوزده ساله خود به نام حسام‌الدین هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید و این دو شهید بزرگوار از جمله ۱۷ هزار شهید ترور در ایران هستند که به خیل عظیم شهدای ترور پیوستند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که از ۱۱ هزار شهید اصناف و بازاریان کشور، ۵۰۰ نفر از آنان از شهدای ترور هستند.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور تصریح کرد: هفته بسیج اصناف سالروز بزرگداشت جان فشانی‌هایی که برای سربلندی و سرافرازی این سرزمین از سوی اصناف و بازاریان صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات بسیج اصناف و بازاریان تاکید کرد: بسیج اصناف از ابتدای شیوع بیماری کرونا با تمام توان پای کار بوده‌اند و از هیچ کوششی دریغ نداشتند و گام‌های موثری در زمینه تولید ماسک، پویش نذر نفس، کمک‌های مومنانه، بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رصد قیمت‌ها در بازار داشته است.

حسن پور افزود: تلاش‌ها و همکاری‌های اصناف مومن و انقلابی در راستای ایجاد جامعه‌ای شکوفا، سالم، با کسبی پررونق و تقویت بازار بسیار موثر و تعیین کننده بوده است و با این تفکر می‌توان تحقق اهداف انقلاب اسلامی را در اقتصاد اسلامی شاهد بود.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور خاطرنشان کرد: از روزگاران گذشته تا به امروز و در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسبه، بازاریان، اصناف و تجار و همه کسانی که داد و ستد می‌کردند انسان‌هایی متقی، متدین و دوش تا دوش علمای دین و در کنار آن‌ها بوده‌اند.

وی ادامه داد: اعتقادات افزون کسبه در دین و تقوی موجب گردیده که همیشه و در همه عرصه‌های گوناگون سیاسی و دینی حضور پررنگ و تأثیرگذار داشته باشند.

حسن پور گفت: در مبارزه‌های دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در ۸ سال دفاع مقدس نیز اصناف خوش درخشیدند و با نثار جان پاک خود و گذشتن از اموال و دارایی خود و کمک‌های مالی برای جهاد در راه پروردگار عالم نام خود را در سرلوحه این برگ زرین ثبت نمودند، همچنان که چهارم شهریور ماه سالروز شهادت شهید حاج مهدی عراقی به نام روز بسیج اصناف نامگذاری گردیده است.

حسن پور در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج اصناف و بازاریان به مناسبت روز بسیج اصناف و بازاریان گفت: برنامه‌های امسال ما به مناسبت روز بزرگداشت بسیج اصناف و بازاریان حول محور کمک‌های مومنانه است که در سراسر کشور این مهم در دستور کار بازاریان عزیز قرار گرفته تا در قالب رزمایش عاشقان ثارالله و با پویش کسبه حسینی و با مشارکت بازاریان از روز هشتم محرم آغاز شده و تا هفتم هفته بعد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه در استان‌های مختلف گفت: ما امروز در مازندران بودیم و از نزدیک مشاهده کردیم که کسبه مازندرانی چگونه در این رزمایش مشارکت چشمگیری داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

حسن پور برگزاری همایش‌ها و همچنین سرکشی از کارگاه‌های تولیدی و تجلیل از کسبه و بازاریان فعال و نمونه را بخش دیگری از برنامه‌های سازمان بسیج اصناف و بازاریان در هفته پیش رو اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در رزمایشی که امسال برگزار می‌کنیم بیش از یک میلیون بسته‌های کمک‌های معیشتی که با همت بازاریان جمع آوری شده اند را بین جامعه هدف تقسیم کنیم و بتوانیم کمک کوچک به نیازمندان داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها