يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۷۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۰۳ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه 598 ، کانال تلگرامی دلنوشته های یک عراقی نوشت:

جوانان سعی کنند همراه عراقی ها از شهرهای دورتر پیاده روی کنند،

مثلا اگر از مرز مهران وارد عراق شدید از شهر کوت پیاده روی کنید. یا از شهر حله

از مرز چذابه، از شهر العماره پیاده روی کنید،

از مرز شلمچه یا از بصره (البته مسیرش نزدیک به ۴۰۰ کم تا کربلاست) یا از شهرهای نزدیکتر مثل ناصریه یا سماوه، پیاده روی کنید.

 سعی کنید خانوادگی، یا گروهی در پیاده روی اربعین شرکت کنید.

 موکب داران عراقی دوست دارند به شما خدمت کنند، سعی کنید دعوتشان اجابت کنید، چه در غذا خوردن چه در استراحت واقامت، چه در بقیه خدمات.

 سعی کنید گاهی از جملات تشکر عربی استفاده کنید، بسیار زیبا وتاثیر گذار خواهد بود. (لیست جملات عربی متعاقبا منتشر خواهم کرد)

 اربعینی ها... منتظر قدوم شما هستیم، قدمتان به روی چشم ما است.   

چند توصیه راجع به پیاده روی اربعین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها