امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۲۷۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به آثار تحریمی بر تامین دارو‌های مورد نیاز کشور، گفت: آن‌ها مستقیما صادرات دارو به ایران را تحریم کرده اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهرام دارایی افزود: وقتی با کشوری وارد مجادله می‌شوند و می‌خواهند برخورد کنند، تمامی سیستم‌های آن کشور از جمله سیستم بهداشت و درمان و دارو را تحریم می‌کنند.

وی افزود: اگر ادعا می‌کنند که مستقیماً دارو را تحریم نمی‌کنند، سیستم مالی انتقالات ارزی را تحریم می‌کنند که داروسازی ما تحریم شود. البته دروغ گفته اند و مستقیماً صادرات دارو به کشور ما را در خیلی از جا‌ها رسماً ممنوع کرده اند و گزارشگر سازمان ملل نیز همین موضوع را تاکید کرده است.

دارایی ادامه داد: در مقابل کالا‌های مضر را تحریم نمی‌کنند و اجازه می‌دهند سیگار به راحتی از آمریکا وارد کشور ما شود.

وی افزود: بعد از انقلاب، داروسازان جوان کشور وارد عرصه شدند و کاری کرده اند که ۹۸ درصد عددی دارو‌های مورد نیاز خودمان را تأمین کنیم. ما جزو ۲۰ کشور دنیا هستیم که دارو تولید می‌کند، فرمولاسیون تولید می‌کند و از دارو‌های ژنریک به سمت دارو‌های با فناوری بالا رفته ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هر دارویی که در دنیا برای تولید آن ادعا می‌شود، در کشور ما هم توان تولید دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها