أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۲۷۹۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: براساس اعلام وزارت کشور مرز باشماق ۱۴ شهریورماه به روی زائران اربعین گشوده می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، مهدی رمضانی اظهار کرد: امسال بعد از دو سال وقفه کرونایی، زمینه برای حضور زائران در مراسم اربعین از مرزهای مختلف کشور از جمله مرز باشماق مریوان فراهم شده است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در استان کردستان مرز باشماق مریوان افتخار میزبانی از زوار امام حسین (ع) را داشته و بدون شک این سفر مایه خیر و برکت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی نیز از همین مسیر خواهد بود.

رمضانی افزود: بر اساس تمهیدات لازم برای ورود و خروج آسان زائران و مذاکره با طرف عراقی انجام و زیرساخت‌ها تقویت شده و خوشبختانه مشکلی خاصی در این زمینه نداریم.

وی اعلام کرد: امکان پذیرایی از ۲۰ هزار زائر در استان کردستان- مرز باشماق مریوان پیش‌بینی شده است.

رمضانی اظهار داشت: تأکید وزارت کشور و ستاد اربعین مبتنی بر حرکت زائران اربعین بوده و بر اساس قرارداد منعقده با طرف عراقی، از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر پذیرایی زوار امام حسین (ع) خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم ویژه حمل و نقل و تأمین امنیت زائران نیز انجام شده است، ابراز داشت: در شهر مریوان ۱۰ موکب مستقر شده و امکان اسکان شبانه ۵ هزار زائر پیش‌بینی شده و خوشبختانه شاهد همراهی خوبی از سوی علما، ریش‌سفیدان، متنفذین و مردم هستیم.

معاون استاندار کردستان اظهار کرد: مرز باشماق کاربری تجاری و ترانزیتی داشته و امسال نیز طبق اعلام ستاد اربعین این مسیر برای تردد زائران نیز انتخاب شده و تمهیدات لازم ویژه پارکینگ ۲۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مردم می‌توانند نذورات، خیرات و کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ستاد عتبات عالیات استان واریز کنند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها