کد خبر: ۵۱۲۸۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق از کلید خوردن طرح امنیتی ویژه تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق، جزئیات طرح ویژه مراسم اربعین را اعلام کرد.

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک گفت که نیروهای امنیتی طرح امنیتی ویژه تأمین امنیت مراسم اربعین حضرت امام اباعبدالله الحسین(ع) را آغاز کردند.

وی گفت: عملیات پیش‌دستانه، حملات هوایی، مرحله ششم عملیات اراده پولادین در کرکوک و حمله به اهداف جدید، همه در چارچوب مقدمات مراسم اربعین است. محورهای مذکور در ضمن محورهای طرح تأمین امنیت مراسم اربعین است،
این درحالی است که واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، روز شنبه، از آغاز مرحله ششم عملیات «اراده پولادین» در کرکوک خبر داده و اعلام کرده بود: پس از این‌که «عملیات اراده پولادین» در مرحله پنجم به نتایج مدنظر خود دست یافت، مرحله ششم این عملیات، صبح روز شنبه 27 اوت 2022، آغاز شد. در این عملیات، نیروی هوایی عراق با هواپیماهای L159 اهداف مشخصی را هدف قرار داد.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق همچنین بیان کرد: در این مرحله لشکر هشتم مقر پیشرفته فرماندهی ستاد عملیات مشترک در کرکوک، لشکر سوم پلیس فدرال و هنگ‌های تکاور شرکت کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این عملیات در مناطق «زاب» و حدفاصل بخش ستاد فرماندهی عملیات مشترک در کرکوک و بخش فرماندهی عملیات نینوا انجام شد.

گذرگاه چذابه آماده استقبال از زائران امام حسین(ع)

«محمد جاسم الزبیدی»، فرمانده ستاد عملیات میسان اعلام کرد که گذرگاه مرزی «الشیب» (چذابه)، آماده استقبال از زائران از ایران است.

فرمانده ستاد عملیات میسان در جریان بازدید از گذرگاه مرزی الشیب در شرق شهر العماره گفت که پس از انجام و تکمیل تمام اقدامات امنیتی و خدمات در طول مسیر، این گذرگاه آماده استقبال از زائران ایرانی است.

الزبیدی افزود که همه واحدهای امنیتی از نیروهای ارتش، پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی از گذرگاه الشیب به‌سمت عتبات مقدسه مستقر هستند.

مشارکت 20هزار نیروی امنیتی به‌همراه پهپاد و دوربین حرارتی برای تأمین امنیت مراسم اربعین

دستگاه‌های امنیتی عراق از مشارکت 20هزار نیروی امنیتی به‌همراه پهپاد و دوربین‌های حرارتی دوربرد برای برقراری امنیت مراسم اربعین خبر دادند.

سرتیپ «فاهم الکریطی» مدیر رسانه‌ای فرماندهی ستاد عملیات کربلا اعلام کرد: این ستاد با هدف تأمین امنیت اربعین، عملیات پیش‌دستانه در صحرای کربلا و صحرای الانبار اجرا کرد.

وی گفت که 20 هزار نیروی امنیتی در اجرای طرح امنیتی زیارت اربعین مشارکت دارند که از پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و نیروی هوایی برخوردار هستند.

الکریطی تأکید کرد که طرح امنیتی اربعین با طرح‌های خدماتی و حمل‌ونقل همراه است و ضمن اینکه طرح خاصی برای بازگشت زائران به استان‌هایشان پس از پایان مراسم تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه «طرح امنیتی برای امسال کارآمدتر خواهد شد»، خاطرنشان کرد: هدف عملیات امنیتی، حفظ پایداری امنیت و ثبات و جلوگیری از نفوذ افراد تحت‌تعقیب و عناصر تروریستی است که از طریق مناطق کویری وارد می‌شوند.

سرلشکر «علی الحمدانی» فرمانده ستاد عملیات فرات الاوسط الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که این نیروها با هماهنگی فرماندهی عملیات ارتش و پلیس در بسیاری از مواضع امنیتی شرکت خواهند کرد و دراین‌باره از 12 دوربین حرارتی با برد 35 کیلومتر، علاوه بر پهپادهای با برد 150 کیلومتر و هواپیماهای تاکتیکی با برد 30 کیلومتر استفاده خواهد شد.

الحمدانی در ادامه افزود: نیروهای الحشد الشعبی علاوه بر تلاش خدماتی، در اکثر محورها مستقر خواهند شد و در انجام طرح زیارتی مشارکت خواهند داشت.

این درحالی است که موکب‌های حسینی صبح روز شنبه از «رأس البیشه» در «فاو» واقع در استان بصره، پیاده‌روی اربعین به‌سمت کربلا را آغاز کردند. هرساله در مراسمی به‌همراه جشنواره حرکت اربعین از این منطقه رسماً آغاز می‌شود.

از سوی دیگر «محمد الصیهود» رئیس کمیسیون حج، اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق خواستار مشارکت همگانی در راستای برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین امام حسین(ع) شد.

وی گفت: این کمیسیون فعالیت‌های آستان‌های مقدس را در ماه محرم دنبال می‌کند. موفقیت مراسم میلیونی اربعین به بیشتر کردن تلاش‌ها و به‌کارگیری امکانات عراق نیاز دارد. با وجود پشتیبانی موکب‌های حسینی، به تلاش‌های زیادی نیاز داریم زیرا تعداد زائران میلیونی است و زائران دیگر کشورها هم در این مراسم شرکت می‌کنند. ما می‌خواهیم اداره اوقاف شیعه و دیگر وزارتخانه‌ها نقش بیشتری در برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم میلیونی اربعین داشته باشند.

اربعین یکی از مهم‌ترین مناسبات دینی شیعیان است که میلیون‌ها نفر از مناطق مختلف با پای پیاده به‌سمت کربلا می‌روند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها