أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۲۹۳۱
زمان انتشار: ۲۰:۴۴     ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
فرماندار شهرستان شیراز گفت: پاساژ مصطفوی این شهر به دلیل عدم رعایت اصول امنیتی و نصب دوربین مداربسته و همچنین عدم رعایت اصول اسلامی از سوی عده‌ای تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، لطف الله شیبانی افزود: در پی توهین و هتک حرمت همسر و دختر شهید منصور خادم صادق در پی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پاساژ مصطفوی شیراز که این خانواده شهید مورد ضرب و شتم دو بانوی بدحجاب قرار گرفتند شورای تامین شهرستان پیش از ظهر  دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ تشکیل جلسه داد.
وی با بیان اینکه براساس تصمیم این شورا مقرر شد پاساژ مصطفوی تا اطلاع ثانوی تعطیل شود،گفت: قانون رعایت عفاف و حجاب و مقررات صنفی در این محل رعایت نشده است.
فرماندار شیراز عنوان کرد: اداره نظارت بر اماکن عمومی پیش‌تر در چندین نوبت به مسئولان این پاساژ اعلام کرده که برای حفظ امنیت این مکان عمومی ،دوربین مداربسته در این محل نصب شود که این کار انجام نشده است.
وی با اشاره به ضرب و شتم دختر و همسر شهید توسط دو زن بدحجاب در این پاساژ در روز یکشنبه ششم شهریور اعلام کرد:  فیلم دوربین های مداربسته مستقر در این منطقه توسط عوامل انتظامی جمع آوری شده است تا بررسی های لازم برای شناسایی متهمان انجام شود.
شیبانی ادامه داد: با توجه به اینکه احساسات بخش زیادی از جامعه در پی این رخداد جریحه دار شده و همچنین برای جلوگیری از بروز مشکلات و جوسازی های احتمالی و کنترل وضعیت مقرر شد تا اطلاع ثانوی این بازارچه تعطیل و یک واحد انتظامی نیز در محل مستقر شود.
فرماندار شیراز عنوان کرد: شناسایی عاملان هتک حرمت خانواده شهید خادم صادق در حال پیگیری است.

افراد توهین‌کننده به خانواده شهید در حال شناسایی هستند

فرماندار شیراز پیش از ظهر دوشنبه ۷ شهریورماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: یکشنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۱ همسر و دختر شهید منصور خادم صادق در یک بازار شیراز به دو خانم که حجاب از سر برداشته بودند بصورت لسانی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بجا آوردند.
فرماندار شیراز ادامه داد: این دو خانم بدحجاب در واکنش به این تذکر لسانی، اقدام به فحاشی کرده و به تحریک برخی افراد حاضر در محل، به ضرب و شتم خانواده شهید بزرگوار اقدام کردند.
وی تاکید کرد: از غروب روز یکشنبه ششم شهریورماه، فرمانداری شیراز به مساله ورود پیدا کرده و با همکاری دادستان شیراز در حال پیگیری موضوع هستیم.
شیبانی عنوان کرد: دوربین های مستقر در محل در حال کنترل توسط ماموران انتظامی است تا افراد ضارب شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
وی اظهار داشت: دستور قضایی برای شناسایی و بازداشت دو زن ضارب و هتاک صادر شده است.

شناسایی و دستگیری عاملین در دستور کار پلیس

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این رابطه گفت: در پی هتک حرمت و ضرب و شتم روز گذشته دو تن از بانوان محجبه و آمر به معروف دریکی از خیابان های شهر شیراز، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این حادثه در دستور فوری پلیس قرار گرفت.
سردار رهام بخش حبیبی با ابراز تاسف نسبت به ضرب و شتم دو خانم محجبه که روز گذشته در یکی از مراکز خرید شهر شیراز رخ داده است، اظهار داشت: قطعا با عوامل این حادثه برخورد قضایی لازم صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه این دو بانوی محجبه از خانواده معظم شهدا بودند، گفت: بدنبال اعلام این موضوع به پلیس، بلافاصله همکاران بنده در محل حاضر شدند و مشخص شد فردی که این هتک حرمت و هنجار شکنی را انجام داده بلافاصله از آنجا متواری شده است.
حبیبی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین ضرب و شتم و هتاکی  در دستور ویژه پلیس فارس قرار دارد، اظهار کرد: با بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه و هتاکان برابر قانون برخورد خواهد شد.
شهید منصور خادم صادق از شهدای بنام استان فارس است. وی در دوران جنگ تحمیلی مسئولیت‌های مهمی در محور آبادان، زرهی لشکر ۱۹فجر، معاونت آموزش نظامی سپاه ناحیه فارس، بسیج لشگر ۱۹ فجر و فرماندهی آموزش دانشکده علوم و فنون زرهی ایفا کرد.
شهید خادم صادق که در عملیاتهای مختلف دوران دفاع مقدس شرکت کرده و از نواحی مختلف بدن نیز مجروح شده بود، در عملیات پاکسازی منطقه مین گذاری شده در جاده ام القصر پای خود را از دست داد.
این جانباز خستگی ناپذیر، در اول آبان ماه ۱۳۷۲ در حین انجام مأموریت در حوالی شهرستان دلیجان دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع باشکوه در شیراز، در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر  به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها